روح الله عباسپور گفت: بانک مرکزی در جهت اعمال کنترل نقدینگی برآید و بتواند نقدینگی کنونی در دولت یازدهم را به سمت تولید ملی و تولیدکنندگان روانه سازد.
کد خبر: ۸۸۵۷۳۲۹
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۸

روح الله عباسپور نماینده سابق  مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: واحدهای تولیدی در کشورمان با کمبود نقدینگی مواجه هستند و به نوعی با ناپایداری مالی مواجه بوده لذا با کسری  بودجه های زیادی روبرو هستند و همین ناکافی بودن درآمد اجازه نمی‌دهد تا بتوانند هزینه هایی همچون مالیات و سایر متغیرها را بپردازند. از اینرو به دلیل عدم توانایی مالی، دادو ستدشان کاهش یافته و بدهی واحدهای تولیدی افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی با یک ریسک بالا در تامین کسری بودجه خود مواجه هستند افزود: نوسانات درآمدی و محدودیت منابع و افزایش هزینه ها سبب شده که نوعی نااطمینانی برای واحدهای تولیدی ایجاد شود.

وی در ادامه بیان داشت: انتظار می‌رود که در شرایط کنونی اقتصادی کشورمان که رکود به وفور در واحدهای تولیدی دیده می‌شود بانک مرکزی در جهت اعمال کنترل نقدینگی برآید و بتواند نقدینگی کنونی در دولت یازدهم را به سمت تولید ملی و تولیدکنندگان روانه سازد.

نماینده سابق مجلس خاطر نشان کرد:  بیش از 70 درصد مشکلاتی که در واحدهای تولیدی وجود دارد مربوط به نبود نقدینگی و عدم گردش مالی است که مدیریت نقدینگی می تواند چنین مشکلاتی را برطرف سازد.

عباسپور در خاتمه افزود: بانک مرکزی و دولت موظف هستند تا از طریق سیاستگذاری و برنامه ریزی قواعد مالی خاص، بین هزینه و درآمدهای واحدهای تولیدی پیوندی برقرار کنند تا آسیب پذیری در مقابل کاهش درآمدها،  بحران های مالی و مشکلات بدهی کاهش پیدا کند.

ارسال نظرات