روح الله عباسپور گفت: اساس مشکلات، عدم مدیریت نقدینگی است که اگر در مسیر تولیدی هدایت نشود نمی تواند نقش موثری در تحقق شعار سال جاری هم داشته باشد .
کد خبر: ۸۸۵۷۳۴۳
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۴

روح الله عباسپور نماینده سابق مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: واحدهای تولیدی نقش موثری در رشد و توسعه سیستم های اقتصادی و اجتماعی کشورمان محسوب می شوند. از این رو مسوولین و دولتمردان باید بیشتر مورد توجه قرار دهند.

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی با آسیب ها و مشکلات درونی و بیرونی متعددی مواجه می باشند افزود: حمایت های مالی و غیر مالی کافی از واحدهای تولیدی و صنعتی بعمل نیامده و در حوزه های مختلف مالی، بازاریابی، فنی و مدیرتی ناکافی است و نمی تواند مشکلات شان را برطرف کند.

عباسپور بیان داشت: وضعیت بازارهای کشورمان در جهت حمایت از تولیدات ملی نیست لذا مواردی همچون قاچاق کالاهای خارجی، واردات بی رویه  موجب شده است تا واحدهای تولیدی از وضعیت نابسامان بازارها بسیار آسیب ببینند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اساس مشکلات، عدم مدیریت نقدینگی است که اگر در مسیر تولیدی هدایت نشود نمی تواند نقش موثری در تحقق شعار سال جاری هم داشته باشد . دولت باید بتواند با انتقال فناوری های جدید در تولید و ارتباطات، تحولاتی در قابلیت های واحدهای تولیدی و صنعتی، روش های تولید، توزیع و ساختار تشکیلاتی بنگاه ها بوجود آورد که عموما بر اهمیت واحدهای تولیدی و صنعتی بیفزاید.

نماینده سابق مجلس در خاتمه افزود: بانک مرکزی باید بتواند نقش نظارتی و هدایتی خود را نسبت به بانک های زیر مجموعه خودش داشته باشد تا تمهیداتی را در جهت رونق تولید اقتصادی در نظر بگیرند و امید واریم هر چه زودتر این اتفاق بیفتد.

ارسال نظرات