خبرهای داغ:
استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه باید در بحث تبلیغ بین الملل برنامه ریزی داشته باشیم، گفت: دین اسلام تنها منحصر به ایران نیست و این دین متعلق به تمام جهان است.
کد خبر: ۸۸۵۷۳۸۹
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱
ضرورت داشتن برنامه‌ریزی در عرصه تبلیغ بین المللی اسلام
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله محمد علی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار اعضای گروه تبلیغی نصیران هدایت با اشاره به وظیفه تبلیغ اظهار کرد: تبلیغ وظیفه خطیری است و از تلاش مبلغین برای تبلیغ اسلام در خارج از کشور تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: باید در بحث تبلیغ بین الملل برنامه ریزی داشته باشیم و باید در طرح تبلیغ در کشورهای خارجی نظرات بزرگان حوزه علمیه قم هم لحاظ شود چرا که دین اسلام تنها منحصر به ایران نیست و این دین متعلق به تمام جهان است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: همه به دنبال حق و آرامش پیدا کردن هستند، رسول اکرم(ص) تنها متعلق به مسلمانان نیست و خداوند حضرت محمد(ص) را برای تمام مردم دنیا فرستاد و رسول اکرم(ص) پیامبر عامه مردم است.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه باید افراد عالم و اهل مطالعه برای تبلیغ دین اسلام به خارج از کشور اعزام شوند اظهار کرد: حضرت مسیح در طول دوران نبوت خود به آمدن رسول اکرم(ص) بشارت داده بود، اگر منطق اسلام به درستی برای مردم جهان بیان شود، روی آن‌ها تاثیر می‌گذارد.

وی ادامه داد: باید کسانی کار تبلیغ بین الملل را انجام دهند که متخصص باشند، در این زمینه سن چندان مهم نیست و کمال مهم است. همچنین باید مبلغین با اخلاق خوش کار تبلیغ را برای مردم در خارج از کشور انجام بدهند و توهین برخی از افراد نباید روی این مبلغین تاثیر بگذارد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: استقامت رسول اکرم(ص) در برابر توهین مشرکان مکه موجب شد که این پیامبر الهی به نتیجه برسد و براساس روایات بهترین امت، امتی است که امر به معروف و نهی از منکر انجام بدهد. 

ارسال نظرات