رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

بهبود بخش بهداشت روستاها در سال های گذشته

در سال های گذشته بخش بهداشت در روستا وضعیت بهتری ایجاد شده و مردم روستایی فقط ۳ درصد هزینه‌ها را می‌دهند.
کد خبر: ۸۸۵۷۴۳۹
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان در مراسم مرکز خدمات جامع سلامت روستای انذر، گفت: با بیان اینکه خوشبختانه با اجرای طرح تحول نظام سلامت رضایتمندی مردم از نظام سلامت بیشتر شده است.

دکتر علیرضا بیگلری افزود: ورود به حوزه سلامت سخت است، به طوری که سرمایه‌گذاری بسیاری می‌طلبد ولی در رابطه استان زنجان بسیار موفق عمل شده است.

وی در ادامه با اشاره به بازسازی و بهسازی ۴۸۰ خانه بهداشت روستایی استان طی سال های اخیر، اظهار داشت: در سال های گذشته در بخش بهداشت در روستا وضعیت بهتری ایجاد شده و مردم روستایی فقط ۳ درصد هزینه‌ها را می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان تصریح کرد: در شهریور سال گذشته ۲۲۶ پروژه بهداشتی و درمانی در استان تعریف و مورد تایید وزارت بهداشت قرار گرفت.

مدیر ارشد دانشگاه علوم پزشکی زنجان افزود: از این تعداد ۲۵ پروژه در شهرستان طارم قرار دارد که افتتاح دو پروژه مهم مرکز جامع سلامت امروز در طارم افتتاح می‌شود.

دکتر بیگلری به اهمیت حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه یعنی بهداشت و درمان در اولویت توسعه قرار داد که نتیجه آن توسعه شاخص‌های مختلف آن بوده است.

وی کشور ایران را از موفق‌ترین کشورها در حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد و یادآور شد: توسعه خدمات بهداشتی و درمانی کشور امروز تا روستاهای مختلف کشور گسترش پیدا کرده و که سبب ریشه‌کن شدن بسیاری از بیماری‌ها همچون فلج اطفال شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار