فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه مطرح کرد:

اختصاص 9 میلیارد ریال اعتبار در قالب 70 طرح اقتصاد مقاومتی در ابرکوه

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه گفت: در سال 95 مبلغ 9 میلیارد ریال اعتبار در زمینه اقتصاد مقاومتی در قالب 70 طرح واجد شرایط هزینه شد و ان شاءالله این برنامه در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۸۸۵۷۴۵۶
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه، علی فاتحی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه ضمن گرامیداشت سالروز تشکیل بسیج سازندگی، اظهار کرد: 17 اردیبهشت ماه بار دیگر روح تازه ای در کالبد بسیج دمیده شد و مژده نیکویی به محرومان و مستضعفان رسید.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه افزود: آثار و برکات بسیج سازندگی امروز در قالب طرح های خدمات رسانی، محرومیت زدایی، اقتصاد مقاومتی و... در سراسر ایران اسلامی مشاهده می شود.

فاتحی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان در شهرستان، گفت: در سال گذشته مبلغ 9 میلیارد ریال اعتبار در زمینه اقتصاد مقاومتی در قالب 70 طرح واجد شرایط همچون پرورش دام سبک و سنگین، شتر مرغ، تولیدات گلخانه ای، کاشت زعفران و...، در راستای منویات رهبر معظم انقلاب هزینه شد و ان شاءالله این برنامه در سال جاری به صورت گسترده تر اجرا خواهد شد.

وی عنوان کرد: افزایش فعالیت های کشاورزی که منجر به کمک به معیشت خانواده های روستایی است، ترویج فرهنگ کار و تولید، فرهنگ سازی و تامین سرمایه اولیه از طریق پرداخت تسهیلات و افزایش سرانه تولید روستاییان و مردمی کردن اقتصاد مقاومتی، از اهم فعالیت های بسیج سازندگی در طول سال های 92 تا 94 در ابرکوه است.

فاتحی بیان کرد: برگزاری جلسات و کلاس های آموزشی در زمینه بهداشت و سلامت، مشاوره، مشاغل خانگی مانند خیاطی، کیف دوزی، گلیم بافی و همچنین اقتصاد مقاومتی مثل اصلاح باغات پسته و پرورش دام های چند قلو زا، تشکیل گروه های جهادی و همکاری در تعمیر مدارس، مساجد و حسینیه ها، منازل محرومین، جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی مردم جهت برگزاری جشن نیکوکاری و توزیع بین محرومان، حضور جوانان حلقه های صالحین در روستاها و کمک به کشاورزان نیازمند در امر جمع آوری محصول، سم پاشی، لایروبی قنوات و... از دیگر فعالیت های بسیج سازندگی است.

وی گفت: برپایی سه نمایشگاه در راستای معرفی الگوهای موفق و تشویق مردم به تولید و مصرف محصولات داخلی، غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با اجرای طرح هجرت 3 در قالب بهسازی و زیباسازی مدارس و همچنین ایجاد و ارائه فکر و ایده به مسئولان با حضور کارشناسان بسیجی در جلسات تخصصی با موضوع کشاورزی، اشتغال و کارآفرینی که نتایج آن به مسئولین شهر ارائه شد، نمونه دیگر برنامه های اجرا شده بسیج سازندگی در شهرستان ابرکوه بوده است.

ارسال نظرات