امام جمعه ابرکوه ضمن بیان اینکه نیروی جوان ایران سکوی پیشرفت کشورهای اروپایی و آمریکایی شده است، گفت: اگر امروز از ظرفیت جوانان استفاده نشود، در آینده فرصتی برای جبران نیست.
کد خبر: ۸۸۵۷۴۵۹
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از سرو ابرکوه؛ حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت علی اکبر(ع) اظهار کرد: قرآن كريم با طرح الگوهايى از جوانان شايسته و يادآورى برخى از داستان‏ها و نكات اخلاقى و تربيتى، سيماى جوان شايسته و نقش آنان را در جامعه ترسيم مى‏كند، مانند تأثير پرهيزكارى و رعايت تقوا، تحصيل علم و دانش، تلاش و كوشش اجتماعى.

آیا برای جوانان مسیر پیشرفت هموار شده یا فقط در انتخابات از آنان استفاده شده است؟
حجت الاسلام حسینی با تأکید بر لزوم نگاه جدی تر به جوانان، گفت: ايران يكى از جوان‏ترين كشورهاى جهان است اما همیشه اینطور نمی ماند. مقام معظم رهبرى بارها به مسئولین در رابطه با بکارگیری ظرفیت جوانان و نخبگان و سپردن مسئولیت های مهم به آنان، گوشزد کرده اند؛ لذا اگر نتوانيم طى يكى دو سال آينده از ظرفيت و پتانسيل جوانان بهره ببريم، ديگر فرصت جبران نداريم.

حسینی با بیان اینکه در سال‏هاى اخير ايران با نيروى كار جوان خود سكوى پرش و پيشرفت كشورهاى اروپايى و آمريكايى شده است، تصریح کرد: بايد كمى تأمل كرد كه ما براى جوانان چه كرده ايم؟ آيا مسيررا براى پيشرفت و تعالى آنان مهيا و هموار نموده‏ايم يا فقط از جوانان به نفع خود و فقط در شرايط خاص مانند زمان انتخابات بهره گرفته ‏ايم؟

از جوانان فقط در سمینار و همایش یاد می شود
وی ضمن تأکید بر حمایت بیشتر مسئولین از جوانان، خاطر نشان کرد: نباید از جوانان فقط در هماش ها و سمینارها یاد کرد، بلکه نگاه مسؤولان به جوانان باید نگاه واقع‏گرايانه و آينده‏ محور باشد نه نگاه فردى و سليقه‏اى. این سیره پیامبر(ص) است که به جوانان مسئولیت های خطیر و حساس را محول می کردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اذعان کرد: ايران كشوری در حال توسعه با جمعيت جوان بالاى ۲۴ ميليون نفر است كه با كمى دقت نظر و سليقه مشاركتى و البته با فراهم كردن زيرساخت‏هاى فكرى و اجتماعى مى‏توان از اين نيروى عظيم در راستاى نيل به اهداف نظام و توسعه قدرت ايران در عرصه‏هاى علمى، فرهنگى، اجتماعى و سياسى بهره برد و هم روحيه خودباورى، توانمندى و اقتدار را در بين نسل آينده اين سرزمين زنده كرد.

جوانان باید به تقوا و علم مجهز شوند
حجت الاسلام حسینی افزود: مجهز شدن جوان به تقوا و حضور او در اجتماع با همين خصيصه، آثار معنوى و اخلاقى شايسته‏اى در جامعه دارد. با توجه به اين‏كه جوانان استعداد و توانايى بيشترى در آموختن دارند، بايد با توجه به مبانى دينى، به تحصيل علم بپردازند و نقش خود را در عقب‏ماندگى و رشد نيافتگى مسلمانان كه ريشه در ظلم حاكمان فاسد و توطئه دشمنان اسلام دارد، ايفا نمايند و تأثيرگذار باشند.

‏حسینی ادامه داد: با توجه به اینکه جوان هنوز در نابرابرى‏هاى محيط غرق نشده، به آن خو نگرفته و آلوده نشده است، صفت حق پرستی و عدالت‏طلبى و حمايت از مظلومان در او بيشتر تجلّى دارد. همچنین دوره جوانی زمان تحرک و نشاط است، بنابر این جوان بايد با اراده و پشتكارى قوى و عزمى راسخ بكوشد و از بحران‏ها و فراز و فرودهاى زندگى به سلامت عبور كند.

وی با بیان اینکه جوان مؤمن بايد در مقابل حقايق اجتماعى و دينى سر تعظيم و تسليم فرود آورد، اضافه کرد: جوانان باید از تكبّر، غرور و خودپسندى دوری کنند، چرا که این اوصاف انسان را در عالمى از توهم و خودبرتربينى فرو مى‏برند و موجب از هم پاشیده شدن روابط صمیمانه اجتماعی می شوند.

‏امام جمعه ابرکوه در خاتمه ضمن بیان برخی از توصیه های حضرت لقمان به فرزندش، ابراز کرد: يك جوان شايسته بايد مردم را از منكرات و زشتی ها نهى و به‏خوبى‏ها دعوت كند، در برابر سختى‏ها و مشكلات صبور باشد؛ نماز را به‏پا دارد، امر به معروف و نهى از منكر كند و در برابر مصائبی كه به او مى‏رسد شكيبا باشد.

ارسال نظرات