یک مقام آلمانی درباره نقل و انتقال پول میان ایران و آلمان گفت: این مشکلات وجود دارد و مسائل بانکی کماکان پابرجاست اما تلاش می‌کنیم راه حل‌هایی به شرکتهای ایرانی و آلمانی ارائه کنیم تا مشکلات خود را حل کنند.
کد خبر: ۸۸۵۷۴۸۷
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، برنارد مولر رئیس مسه اشتوتگارت آلمان در نشست خبری با حضور فعالین اقتصادی ایران و آلمان در تهران اظهار کرد: آلمان و ایران از گذشته روابط اقتصادی و همکاریهای مشترک خوبی با یکدیگر داشته‌اند و برای استفاده از این گذشته خوب به هیچ عنوان سیاست‌های آمریکا را پیروی نمی‌کنیم اما متعهد به پیروی از قوانین سازمان ملل متحد هستیم.

مولر با اشاره به برگزاری نمایشگاه AMB در ایران گفت: قصد از برگزاری این نمایشگاه علاوه بر حضور ماشین‌آلات آلمانی در ایران قصد توسعه همکاریهای دو جانبه در بلندمدت داریم تا به راهبردی مشترک در این خصوص دست یابیم.

وی افزود: در حوزه ماشین و ابزارآلات آلمان فقط قصد فروش محصولات خود را به ایران ندارد بلکه به دنبال ایجاد ر اهکاری بلندمدت در ارتباط با ایران است.

در ادامه این مراسم مولر در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه با توجه به قصد توسعه روابط ایران و آلمان چه راهکاری برای حل مشکل برقراری ارتباطات بانکی و نقل و انتقال پول دارید گفت: این مشکلات وجود دارد و باید اذعان داشت که مسائل بانکی کماکان پابرجاست و تلاش می‌کنیم راه حل‌هایی به شرکتهای ایرانی و آلمانی ارائه کنیم تا مشکلات خود را حل کنند.

وی یادآور شد: سال گذشته تغییرات مثبتی در روابط بانکی ایران و آلمان به وجود آمده است و اکنون چند بانک ایرانی در آلمان شعبه دارند و شرکتهای ایرانی می‌توانند ضمانت نامه و فاینانس بگیرند که در سال گذشته  امکان آن وجود نداشته است.

مولرتاکید کرد: این مشکل (برقراری روابط بانکی میان ایران و آلمان) هنوز حل نشده است اما معتقدیم که تغییر ات خوبی در آن انجام شده است.

وی همچنین گفت: از ابتدای سال 2016 در بخشهایی مانند نفت و گاز، خودروسازی، فولاد و فناوری پزشکی شاهد تقاضای قابل توجهی برای خرید ماشین‌ابزار از ایران بوده‌ایم. آلمان بخش بزرگی از این تقاضا به ارزش 33/6 میلیون یورو را تامین کرد که برابر با رشدی 63 درصدی است.

بانک های بزرگ آلمان برای برقراری ارتباط با ایران مردد هستند

گرهارد هین مدیر بازرگانی و آمار اتحادیه سازندگان ماشین‌آلات و تولید ابزار آلمان نیز در پاسخ به سوال تسنیم گفت: بانکهای بزرگ کماکان برای ارتباط با ایران مردد هستند. در منطقه اشتوتگارت بانکهای کوچک زیادی داریم که اکنون این مشکلات را حل کرده‌اند و رابطه نزدیکی در سطح میان مدت (با ایران) دارند اما بانکهای بزرگ همچنان مرددند.

وی افزود: ما مشکلات برقراری بانکی را تا حدودی حل کرده‌ایم.

هین گفت: در سالهای آینده روابط دو کشور ایران و آلمان بیشتر توسعه می‌یابد و در این راستا به دنبال آن هستیم که دوره‌های آموزشی نیز در ایران برگزار کنیم که این دوره‌ها اطلاعات مهمی را نیز در  اختیار تولیدکنندگان ایرانی قرار می‌دهد.

ثابت‌نژاد از سازمان فنی و حرفه‌ای کشور نیز در این مراسم گفت: ایران نیز این آمادگی را دارد تا همکاریهای مشترک با آلمانها اقدام به برگزاری دوره‌های آمویشی  برای  فعالین اقتصادی و متقاضیان آموزش کند.

وی افزود: براین اساس ما می‌توانیم امکانات لازم برای برگزاری دوره‌های آموزش توسط خود آلمانها را براساس استانداردهای آنها فراهم کنیم تا آنها بتوانند بر کیفیت آموزش صورت گرفته در ایران نظارت داشته باشند.

بنابراین گزارش امیرحسین شیرودی مدیر کل صنایع ماشین‌سازی و تجهیزات وزارت صنعت نیز در باره مشکلات بانکیگفت: انتظار می‌رود که  این مشکلات به سرعت خود را بعد از اجرای برجام کاملا برطرف کند. دولت روی بانک مرکزی و وزارت اقتصاد ایران نیز فشار می‌آورد تا هر چه زودتر این مشکلات برطرف شود.

بنابراین گزارش دومین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات و صنایع فلزکاری AMW ایران 2017 از دوم تا پنجم خردادماه 1396 در مجموعه نمایشگاه شهر آفتاب تهران  توسط آلمان‌ها و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان توسعه تجارت ایران برگزار می‌شود.

ارسال نظرات