یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: تیم روحانی نگاهشان به‌کار و کارگر انسانی نیست و کارگر را ابزاری می‌دانند که برای رفع مسائل و پیش‌برد اهداف موردنیاز است.
کد خبر: ۸۸۵۷۴۸۸
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، بیژن عبدی، کارشناس مسائل اقتصادی  در خصوص دلیل اعتراض کارگران معدن آزادشهر در حضور روحانی گفت: دلیل اعتراض این افراد مشخص است چون انتظاری که برای برآورده شدن نیازهای خود داشتند و وعده‌هایی که به آنها داده شده بود عملیاتی نشد.



وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور در آستانه انتخابات به دلایل تبلیغاتی به این شهر سفر داشته است، گفت: مردم این منطقه این موضوع را به خوبی درک می‌کنند.


عبدی با اشاره به نوع تفکرات تیم اقتصادی که روحانی با آنها کار می‌کند، گفت: تیم فکری روحانی نگاهشان به‌کار و کارگر انسانی نیست و کارگر را ابزاری می‌دانند که برای رفع مسائل و پیش‌برد اهداف موردنیاز است.


این کارشناس مسائل اقتصادی در خصوص این طرز فکر به دیدگاه دکتر نیلی مشاور رئیس‌جمهور اشاره کرد و گفت: وی همواره در تئوری‌های خود عنوان می‌کند اجازه بدهید سهم یک کیک بزرگ‌تر شود تا سهم کارگران نیز از آن بیشتر شود براساس این طرز تفکر نیروی کار به‌عنوان نیروی انسانی مطرح نیست.

 
وی با اشاره به یکی از کتاب‌های روحانی تحت عنوان امنیت ملی و نظام اقتصادی گفت: در این کتاب به نکاتی اشاره می‌شود که قابل تأمل است. روحانی همواره مخالفت خود را در این کتاب با افزایش هزینه‌های سنواتی کارگران و هزینه بالای اخراج کارگران و هزینه مستمر سنواتی اعلام می‌کند.


این کارشناس مسائل اقتصادی ادامه داد: براساس این کتاب هزینه نیروی کار هر چه قدر توسط سرمایه‌دار کمتر شود ایرادی ندارد و اگر دولت بخواهد از طریق حمایت از کارگران اقدام کند در حقیقت تحمیل هزینه به کارفرماست.


وی ادامه داد: بر همین اساس قانون اصلاح کار همیشه بین مجلس شورای اسلامی و دولت دررفت و آمد است و تا زمانی که نگاه دولت به کارگر و نیروی کار ابزار تولیدی است مشابه اتفاقی که در معدن یورت افتاد را شاهد خواهیم بود.


عبدی استمرار دولت یازدهم را مصیبتی برای کل جامعه ارزیابی کرد و افزود: ادامه وضع موجود ادامه سیاهی و نکبتی است که کشور را گرفتار خواهد کرد.
ارسال نظرات