رئیس کل دادگستری هرمزگان از کشفیات قاچاق کالا و ارز به ارزش یکهزار و ۶۸ میلیارد تومان در سال ۹۵ از مبادی ورودی استان هرمزگان خبرداد.
کد خبر: ۸۸۵۷۵۲۶
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛به نقل از دادگستری هرمزگان، حجت الاسلام محمدصادق اکبری از کشفیات قاچاق کالا و ارز به ارزش یکهزار و ۶۸ میلیارد تومان در سال ۹۵ از مبادی ورودی استان هرمزگان خبرداد و گفت: این حجم از کشفیات در این بازه زمانی و نسبت به سال‌های گذشته یک رکورد محسوب می‌شود.


این مقام قضایی با اشاره به مطالبه به حق رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص لزوم مبارزه با قاچاق سازمان یافته در مبادی ورودی کشور اظهار داشت: اولویت کمیته پیشگیری از قاچاق کالا و ارز، مقابله با قاچاق کلان و سازمان یافته است که در همین راستا فرآیند کنترل الکترونیکی توسط سامانه‌های دستگاه‌های عضو در حال تکمیل است که با رفع موانع موجود به بهره برداری کامل خواهد رسید.


حجت الاسلام اکبری خاطرنشان ساخت: روند مبارزه با قاچاق از سوی دستگاه‌های عضو کمیته پیشگیری از قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان با برخورد علمی و آسیب شناسی اجزای تکمیل کننده چرخه قاچاق کالا و ارز در مسیر ترانزیت، مبادی ورودی، انبارداری و روند عرضه ادامه خواهد یافت و با هم افزایی، تشریک مساعی و مدیریت توانمندی‌ها، موانع موجود، مرتفع شده و شاهد شکوفایی هرچه بیشتر در عرصه مبارزه با قاچاق کالا و ارز خواهیم بود.


رئیس کمیته پیشگیری از قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان با اعلام این که هرمزگان استان پیشرو در عرصه مبارزه با قاچاق کالا و ارز است به افزایش حجم کشفیات کالای قاچاق در سال ۱۳۹۵ اشاره کرد و افزود: این افزایش میزان کشفیات در نتیجه تلاش مضاعف، برنامه ریزی هوشمندانه و بکارگیری ابزار و امکانات استاندارد از سوی دستگاه‌های عضو کمیته پیشگیری محقق شده که روند مبارزه با قاچاق کالا و ارز را هدفمند ساخته است.


وی در ادامه اظهار داشت: براساس برآورد آمار و اطلاعات ارائه شده از سوی دستگاه‌های عضو کمیته پیشگیری از قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان؛ یکهزار و شصت و هشت میلیارد تومان ارزش تقریبی مجموع کشفیات قاچاق کالا و ارز در سال ۱۳۹۵ از مبادی ورودی استان هرمزگان است و این حجم از کشفیات در این بازه زمانی و نسبت به سال‌های گذشته یک رکورد محسوب می‌شود که در مقایسه با آمار هشت هزار میلیارد تومانی میزان کشفیات در سراسر کشور حاکی از تخصیص یک هشتم از مجموع کشفیات قاچاق به استان هرمزگان است.


رئیس کل دادگستری استان هرمزگان بیان داشت: در نتیجه پیگیری‌های به عمل آمده از سوی کمیته پیشگیری از قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان سومین دستگاه ایکس ری در بندر شهید رجایی نصب و راه اندازی شده است.


 حجت الاسلام اکبری تصریح کرد: به منظور دستیابی به نقطه مطلوب درعرصه مقابله با قاچاق کالا و ارز و با بهره گیری از سامانه‌های الکترونیکی و قابل رهگیری، توجه به اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی، برخورد قاطع اطلاعاتی و عملیاتی، تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی در این حوزه، بررسی میدانی و آسیب شناسی روند ورود کالای قاچاق به کشور، توجه به آموزش و آگاهی بخشی و همچنین تجهیز و تقویت زیرساخت ها، بی تردید رفتار فعالان بخش خصوصی و بازیگران عرصه اقتصاد کشور قابل رهگیری و پایش خواهد بود و گام‌های مهمی در جهت شفاف سازی اقتصاد برداشته خواهد شد.

ارسال نظرات