مدیرکل تعاون و کار و رفاه اجتماعی استان لرستان امروز اولین مرکز مشاوره شغلی و کاریابی غیردولتی مجازی در استان را افتتاح کرد.
کد خبر: ۸۸۵۷۵۵۳
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان علی آشتاب امروز اولین مرکز مشاوره شغلی و کاریابی غیردولتی الکترونیکی (مجازی) و حقیقی چیوا در خرم‌آباد را افتتاح کرد.

وی افزود: مجوز این طرح باهدف ایجاد وحدت رویه راه‌اندازی سامانه‌های الکترونیکی، جلوگیری از فعالیت غیرقانونی سامانه‌های کاریابی غیرمجاز در فضای مجازی، یکپارچه‌سازی و شفاف‌سازی فرصت‌های شغلی کسب‌شده و سهولت در گزینش شغل منطبق بر مهارت و توانمندی‌های جویندگان کار در استان صادر شد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان به اهمیت موضوع اشتغال و خدمات به مردم از طریق کاریابی‌ها اشاره کرد و بیان کرد: موسسه‌ها باید توانمندی و پتانسیل‌ها را شناسایی و بانک اطلاعاتی از بیکاران داشته باشند و هم‌چنین باید شناخت درست از نیروی کار و بازار کار را داشته باشند تا بتوانند بین آن‌ها توازن برقرار کنند و اگر نیروها ضعف مهارتی داشتند با ارجاع به فنی و حرفه‌ای و سایر مراکز با توجه به سلایق شخصی آموزش دهند تا نیروی کار تقویت شود که در آن صورت در سایه تعاون و هم‌زیستی درست و منطقی قانونی می‌توانیم با معضل بیکاری برخورد کنیم.

آشتابخاطرنشان کرد: هدایت شغلی، مشاوره خوب و صحیح، کاریابی مجازی از طریق سایت‌ها و اپلیکیشن، ارتباط مناسب و به‌روز فارغ‌التحصیلان کارآفرین با سرمایه‌داران و بنگاه‌های اقتصادی، شناخت واقعی نیازهای آموزشی بازار کار را از موارد فعالیت این مرکز است.

انتهای پیام/ش

ارسال نظرات