خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه شهرستان البرز:
به مناسبت روز جوان و همزمان با لادت حضرت علی اکبر(ع) مراسم میلاد در سپاه ناحیه اام رضا(ع) شهرستان البرز برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۵۷۵۸۶
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، به مناسبت فرا رسیدن ولادت حضرت علی اکبر حجت السلام شجاعی مهر مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه امام رضا (ع) اظهار کرد: حضرت علی اکبر علیه السلام در خاندانی نشو و نما یافت که حافظ سرّ خداوند، جانشینان بر حقّ آخرین پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و ذریه او هستند.

وی ادامه داد: پدرش سبط رسول خدا، خامس آل عبا، از مخصوصین آیه تطهیر و سید جوانان بهشت است. مادر علی اکبر لیلی، دختر ابی مرة بن عروة بن مسعود ثقفی است، این زن برای امام حسین علیه السلام پسری رشید، دلیر، خوش سیما به دنیا آورد، بهره اش از ایمان و پاکی موجب گردید تا با زنان اهل بیت عصمت و طهارت همنشین باشد و بر سر سفره انسان های پاک و وارسته حاضر گردد.

حجت السلام شجاعی تبیین کرد: در نظر بگیریم که خلقت پیامبر هیچ نقصی نداشته و حضرت علی اکبر(ع) شبیه ترین فرد به پیامبر(ص) بوده پیغبر، حضرت علی اکبر(ع) از نظر اخلاق هم شبیه ترین فرد به پیامبر(ص) بوده است از نظر منطق هم شبیه ترین فرد به پیامبر(ص) بوده گفتار پیامبر به فرموده  قرآن ارزوی هوای نفس نبوده امام حسین در وصف علی اکبر فرمود: علی اکبر شبیه ترین فرد از نظر گفتار به پیامبر است یعنی (بدون هوای نفس)است، خدا این پسر را با این ویژگی به میدان می فرستم، هرگاه دلمان برای پیامبر تنگ می شد به جمال او نگاه می کردیم .

وی در پایان افزود: از ابتدای جوانی آثار عظمت و جلالت و انوار فضایل از سیمای مبارکش می درخشید، بخشش نبوی از وجودش فروان می کرد، در مجد و شرافت و بزرگواری رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم را بیاد می آورد، به تمام خصال خیر پیچیده شده بود.

گفتنی است در ادامه این برنامه از جوانترین سرباز و پاسدار سپاه ناحیه امام رضا(ع) شهرستان البرز تقدیر به عمل آمد.

3001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها