ارائه خدمات مشاورهای و آموزشی موجب شده است ازدواج های انجام شده در جامعه هدف کمیته امداد از پایداری بالایی برخوردار باشد.
کد خبر: ۸۸۵۷۶۳۲
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه مقوله ازدواج آسان یکی از دغدغه‌های جوانان و خانواده‌های کشور است، گفت: یکی از مهم‌ترین راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی، تسهیل در امر ازدواج جوانان است که کمیته امداد نیز در این بخش خدمات مربوط را ارائه می‌دهد.

هدایت صفری با اشاره به اینکه رویکرد اصلی کمیته امداد در ارائه خدمات ازدواج به جامعه هدف ، تحکیم نهاد خانواده‌های تحت پوشش این نهاد است، افزود: درکنار پرداخت کمک هزینه ازدواج به زوج های نیازمند تحت پوشش ، برنامه‌های آموزشی و مشاوره‌ای متعددی با رویکرد دینی و قرآنی برای جامعه هدف این نهاد ارائه می‌شود.

وی اظهار داشت: در طول سال گذشته تعداد 15 هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای و آموزش خانواده این نهاد به منظور تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از آسیب بهره‌مند شده‌اند.

صفری تصریح کرد: ارائه خدمات مشاورهای و آموزشی موجب شده است ازدواج های انجام شده در جامعه هدف کمیته امداد از پایداری بالایی برخوردار باشد.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه طول سال گذشته یک هزار و 737 مورد کمک هزینه ازدواج و جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش این نهاد پرداخت شده است، افزود: ازمجموع این تعداد ، یک هزار و 124 مورد در مناطق شهری و 613 مورد در مناطق روستایی و محروم استان بوده است.

وی مبلغ هزینه شده در این بخش را در سال 95 بیش از 38میلیارد و 768 میلیون ریال اعلام کرد و گفت : طبق آمارهای موجود مبلغ 10 میلیارد و 768 میلیون ریال از محل کمکهای مردمی و 28 میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات داخلی کمیته امداد هزینه شده است.

صفری با اشاره به اینکه در شش ماهه اول سال گذشته تعداد 867 نفر پشت نوبت دریافت این خدمت از کمیته امداد استان بودند ، یاد آور شد: خوشبختانه با اقدامات انجام شده و همراهی موثر خیران در پایان سال 95 این تعداد به صفر رسید و هم اکنون مددجوي پشت نوبت دريافت کمک هزینه جهيزيه در استان وجود ندارد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه مشارکت خیران در حوزه کمک به ازدواج نیازمندان می تواند زمینه ارائه خدمات موثر به مددجویان را در این خصوص فراهم کند ، گفت : خیران می توانند با مراجعه به دفاتر کمیته امداد یا با شماره گیری کد #024*8877* در تامین کمک هزینه ازدواج زوجهای نیازمند مشارکت کنند.

ارسال نظرات