یک کارشناس مذهبی در گفتگو با «بسیج»:

استقلال اقتصادی ریشه دینی دارد

حجت الاسلام پناهیان گفت: جریان استقلال یکی از مبانی اساسی انقلاب اسلامی ایران و شعارهای ابتدایی انقلاب است که بسیار هوشمندانه تبدیل به شعار شد.
کد خبر: ۸۸۵۷۶۷۴
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۲

حجت الاسلام احمد پناهیان، کارشناس برجسته مذهبی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص تحریم کالاهای خارجی که در داخل تولید می شود؛ گفت: جریان استقلال یکی از مبانی اساسی انقلاب اسلامی ایران و شعارهای ابتدایی انقلاب است که بسیار هوشمندانه تبدیل به شعار شد.

وی با اشاره به هزینه های سنگین در ازای کسب استقلال کشور عنوان کرد: استقلال و آزادی اولین مقصد جمهوری اسلامی بود و برای آن هزینه سنگینی پرداخت کرد.بر همین اساس افراد بسیاری فدا شدند و لطمات بیشتری وارد شد تا این شعارها محقق شد.

حجت الاسلام پناهیان عنوان کرد: استقلال یک اصل اساسی است؛ خداوند متعال آدم را به زمین فرستاد؛ تا وقتی در بهشت حضور داشت پذیرایی می شد و وقتی هم نیز به زمین هبوط کرد خداوند به او دستور داد که از این به بعد باید دست بر روی زانوی خود بگذارید و زراعت کنید و از محصول دست رنج خودت زندگی خود را اداره کنید.یعنی حیات خود را با تکیه بر اندیشه و استقلال خودت قرار دهید.

این کارشناس برجسته مذهبی با بیان این مطلب که استقلال اقتصادی ریشه دینی و اعتقادی دارد؛ عنوان کرد: استقلال یک اصل اساسی دینی است و ما جریان استقلال اقتصادی را در روایات متفاوتی داریم. اصل استقلال هم منطقی و هم دینی است امروز در جامعه بشری هم پذیرفته شده است.

وی با اشاره به پایه های سست اقتصاد وابسته غرب ؛ تصریح کرد: سیاست غرب که بر مبنای اقتصاد وابسته چیده شده است نتایج آن بر همگان مشخص است بر همین اساس آیا اوضاع اقتصادی غرب از نظر اقتصادی مناسب است؟

پایه های اقتصاد وابسته، سست است/استقلال اقتصادی ریشه دینی دارد///عکس بذارید

وی افزود: برخی ها امروز هنوز لجن های غرب زدگی انتهای ذهنشان وجود دارد در کتاب هایشان همچن کتاب «ایران و جهانی شدن» می نویسند که استقلال یک واژه بوده که به همراه انقلاب اسلامی آمده است و امروز انقلاب بر اساس واژه ها کار نمی کند لذا امروز نباید از استقلال دم زد امروز کسی رشد می کند که حتما یک وابستگی به قدرت های بزرگ دنیا داشته باشد.

حجت الاسلام پناهیان عنوان کرد: در آن کتاب صریحا مبانی را یادداشت می کند و متأسفانه برخی از مسئولین دولتی ما بر اساس همین اعتقاد عمل می کنند همچنین کتاب «ایران و جهانی شدن» مبنای سیاست و تئوری بسیاری از مراکز قرار گرفت.

وی افزود: مسأله این است که دشمن به کمک وابسته کردن ما از طریق اقتصادی می تواند ضربات بسیار مهلکی بر پیکره جامعه ما وارد کند.لذا از هر راهی همچون نفوذی ها در داخل کشور و با فشارها و تحریم ها از خارج کشور استفاده می کند.

حجت الاسلام پناهیان خاطرنشان کرد: دشمن از هر راهی استفاده می کند تا ما وابسته شویم و زمانی که ما وابسته شدیم و از استقلال اقتصادی ما جلوگیری کرد سپس اهرم فشار در دست دشمن است و هر وقت اراده کند می تواند ما را زمین گیر و وابسته کند.

ارسال نظرات