مدیرکل حفظ و آثار لرستان:

تشریح برنامه‌های بزرگداشت سوم خرداد

کد خبر: ۸۸۵۷۶۹۶
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سرهنگ یدالله دلارم صبح امروز در جلسه ستاد بزرگداشت سوم خرداد که در سالن جلسات معاون سیاسی استانداری لرستان برگزار شد با ارائه برنامه‌ها حماسه آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: در روز سه‌شنبه اولین روز بزرگداشت دوم خرداد برنامه‌ای با عنوان روز سلحشور پایمردی ایثارگری و مدافعین حرم با محور فعالیت نمایش رشادت‌های رزمندگان عملیات بیت‌المقدس و شهدای مدافع حرم که شرح برنامه به این‌گونه است که اجرای برنامه‌ها به‌صورت برنامه‌های عمومی با ایجاد نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری برگرفته از رشادت‌های رزمندگان عملیات بیت‌المقدس و مدافعان حرم است.

وی افزود: همچنین در این روز سرکشی از خانواده معظم شهدای آزادسازی خرمشهر و مدافعین حرم را خواهیم داشت.

مدیرکل حفظ آثار لرستان با اشاره به اینکه دومین روز چهارشنبه 96/3/3 از بزرگداشت سوم خرداد با عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی است بیان کرد: محور فعالیت تبیین دستاوردهای حاصل از حماسه خرداد به‌عنوان الگویی در ایستادگی ملت قهرمان ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس شرح برنامه به این‌گونه است که صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی به میزبانی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: همچنین در دومین روز همایشی تحت عنوان سالروز عملیات بیت‌المقدس با تقدیر از حماسه‌سازان حاج عمران و بیت‌المقدس با مدیریت سپاه حضرت ابوالفضل (ع) و مشارکت کلیه دستگاه‌های عضو ستاد، به صدا درآمدن زنگ مقاومت و پیروزی در ساعت 11 صبح صورت می‌گیرد.


سرهنگ دلارام خاطرنشان کرد: در روز سوم 96/3/4 با عنوان روز دزفول مقاومت و پایداری با محور فعالیت تجلیل و تبیین رشادت‌ها و پایمردی مردم قهرمان دزفول که برگزاری برنامه غبار رویی مزار شهدا با عنوان میثاق با شهیدان توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران و همراهی شهرداری و نیرو مسلح برگزار خواهد شد.


مدیرکل حفظ آثار و نشر دفاع مقدس لرستان گفت: روز چهارم 96/3/5 با عنوان ولایتمداری وحدت و معنویت است با محور فعالیت تبیین نقش ولایت و رهبری، وحدت ملی و معنویت در پیروزی در عملیات بیت المقوس که با حضور گسترده نیروهای مسلح و مدافعین حرم در سراسر نماز جمعه‌های استان با سخنرانی فرماندهان به‌منظور تبیین نقش ولایت و رهبری برگزار خواهد شد.

وی به دیگر برنامه‌ها اشاره داشت و افزود: اجرای نمایش خیابانی با موضوع دفاع مقدس، برگزاری پیاده‌روی عمومی و مسابقات ورزشی، فضاسازی رسانه‌ای و انجام مصاحبه با فرماندهان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس و عملیات بیت‌المقدس است.


سرهنگ دلارام به رونمایی مستند "ماتا ابد سربازیم " اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این روایتی از زندگی سراسر حماسه سردار شهید مدافع حرم حاج رضا رستمی مقدم در منزل شهید را خواهیم داشت.

وی گفت: همچنین ایستگاه‌های ادبی، قصه‌گویی و نقاشی در مراکز فرهنگی و هنری در کانون‌های مرورش فکری در لرستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیامش /


ارسال نظرات