رئیس ستاد جشن های نیمه شعبان در کوثر گفت: با ترفند های خصمانه و شیطانی دشمنان، متاسفانه امروزه مساجد کارکرد خود را از دست داده است و این کم کاری مسئولان امر فرهنگی را می رساند که قشر جوان کلوپ های بازی های اینترنتی را به انجام اعمال فرهنگی در مساجد ترجیح می دهد.
کد خبر: ۸۸۵۷۷۲۸
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳

 به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر به نقل از کوثرخبر، حجت الاسلام والمسلمین بیگی در جلسه جشن نیمه شعبان در حضور هیات های مذهبی و هیات امنای مساجد گیوی گفت: با فرا رسیدن اعیاد شعبانیه و به رسم دینداری و ولایتمداری مردم شهرستان کوثر، برنامه های متنوعی در سطح شهرستان کوثر برگزار می شود.

وی خطاب به مسئولان فرهنگی شهرستان کوثر گفت: اداره ارشاد اسلامی، سپاه، شهرداری، آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی و دیگر هیات های مذهبی و هیات امنای مساجد می بایست بصورت برنامه ریزی شده در هر دو منطقه شهر گیوی برنامه شاخص جشن نیمه شعبان را بصورت پرشور برگزار کنند.

خطیب جمعه کوثر با بیان اینکه مردم و مسئولین می بایست به ابعاد وجودی امام عصر(عج) بیندیشند، افزود: توجه به شاخصه های موجودیت مهدویت در جامعه اسلامی و باور داشتن این وجود، بی شک موجب رشد و تعالی شده و از سویی افکار و فتنه های دشمنان بیش از پیش بهتر و با بینش اسلامی برایمان ملموس خواهد گشت.

وی گفت: مسابقات فرهنگی، ایستگاه صلواتی، ایستگاه نقاشی، تبیین مباحث معنویت، فراگیری ایستگاه کتاب، طرح موضوع مهدویت در حلقات صالحین و برگزاری دیگر برنامه های فرهنگی من جمله مواردی است که مسئولین می بایست در برگزاری هر چه باشکوه تر آنها تلاش کنند.

حجت الاسلام و المسلمین بیگی خاطر نشان کرد: با ترفند های خصمانه و شیطانی دشمنان، متاسفانه امروزه مساجد کارکرد خود را از دست داده است و این کم کاری و ولنگاری مسئولان امر فرهنگی را می رساند که قشر جوان کلوپ های بازی های اینترنتی را به انجام اعمال فرهنگی در مساجد ترجیح می دهد.

رئیس ستاد جشن های نیمه شعبان در کوثر گفت: اعیاد شعبانیه صراطی است متصل به عاشورا که لازمه آن انجام اعمال شایسته و در خور و شان ائمه اطهار است و اگر کُسوری در این حوزه انجام یابد مسئولین مقصر اصلی آن هستند.

وی افزود: از دو روز مانده به اعیاد شعبانیه مدارس کوثر می بایست برای برگزاری همایشات و برنامه های فرهنگی آمادگی کامل داشته باشد و جمعی را با عنوان حلقات بصیرت در کلاس ها تدارک ببینند.

حجت الاسلام والمسلمین بیگی در پایان اظهار کرد: لازم است اهالی هر دو منطقه در اعیاد شعبانیه با همکاری مسئولان فرهنگی و هیات های مذهبی و امنا مراسم قابل قبول و شایسته ای را برگزار کنند.

 

    آذین بندی سطح شهر
    سخنرانی دینی و مذهبی در مدارس شبانه روزی
    برگزاری جشنهای ویژه در مساجد، تکایا، هیات های مذهبی و تشکل های دینی
    برپایی ایستگاه های صلواتی در سطح شهرستان
    راه فعالیت و یا راه اندازی کاروان انتظار توسط هیات های مذهبی همزمان با شب ولادت
    راه اندازی کاروان شادی و انتطار توسط هیات های مذهبی همزمان با عصر روز نیمه شعبان
    برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی، مذهبی و قرآنی
    برگزاری جشن ویژه همراه با توزیع بسته های فرهنگی
    برگزاری گفتمان های مهدویت و انتطار
    برپایی جشن های ویژه درمناطق مختلف
    احیای شب نیمه شعبان

از جمله برنامه هایی است که از سوی اعضای هیات های مذهبی و هیات امنای مساجد مطرح شد.
امام جمعه کوثر: جای تاسف است که قشر جوان کلوپ را به انجام اعمال فرهنگی در مساجد ترجیح دهد
امام جمعه کوثر: جای تاسف است که قشر جوان کلوپ را به انجام اعمال فرهنگی در مساجد ترجیح دهد
امام جمعه کوثر: جای تاسف است که قشر جوان کلوپ را به انجام اعمال فرهنگی در مساجد ترجیح دهد
امام جمعه کوثر: جای تاسف است که قشر جوان کلوپ را به انجام اعمال فرهنگی در مساجد ترجیح دهد

ارسال نظرات