مدیرکل بنیاد شهید استان لرستان:

لزوم بازسازی بخشی از عملیات حاج عمران توسط متولیان فرهنگ

مدیرکل بنیاد شهید استان لرستان گفت: بازسازی بخشی از عملیات حاج عمران توسط متولیان فرهنگی در استان امری ضروری است.
کد خبر: ۸۸۵۷۷۴۴
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، مراد روشنی جلسه برگزاری ستاد بزرگداشت سوم خرداد استان لرستان گفت: در دو عملیات مهم بیت‌المقدس 166 شهید و حاج عمران بیش از 300 شهید از رزمندگان و فرماندهان غیور لرستان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و بیشترین شهدای جنگ تحمیلی در این دو عملیات از استان تقدیم شده است.

وی به اشاره به هم‌زمانی برگزاری مراسم بزرگداشت این دو عملیات با انتخابات پیش رو افزود: باید کارهایی در حوزه آثار شهدا و پردازش نقش آن‌ها در ابعاد مختلف توسط دستگاه‌های فرهنگی از جایی آغاز شود چراکه حدود 500 شهید از بهترین جوانان این استان در این دو عملیات به شهادت رسیدند.

مدیرکل بنیاد شهید استان لرستان عنوان کرد: رسانه‌های مختلف و دستگاه‌های فرهنگی بزرگداشت این عملیات را به‌صورت مستند تدوین کنند و تنها در حد یک مراسم تشریفاتی نباشد و باید باکار بیشتر عمیقاً به آن پرداخته شود و مراکز فرهنگی و دستگاه‌های متولی فرهنگی نیز در این زمینه همکاری کنند.

وی تکریم و تجلیل از خانواده‌های شهدا و جانبازان عملیات بیت‌المقدس و حاج عمران در سطح شهرهای استان، انجام تبلیغات محیطی، غبارروبی گلزار شهدا در سراسر استان، برگزاری همایش پیاده‌روی در ازنا، تقدیر از خانواده 25 شهید عملیات خرمشهر در بروجرد، تجلیل از خانواده شهدا در قالب طرح سپاس، نمایشگاه فتح خرمشهر توسط بنیاد شهید بروجرد و یادمان شهدای مدافع حرم استان را بخشی از برنامه‌های این هفته برشمرد.

وی با تأکید بر ضرورت بازسازی بخشی از عملیات حاج عمران توسط متولیان فرهنگی در استان بیان کرد: اساتید دانشگاه و افراد اهل ذوق و هنر باید پای‌کار بیایند و برای شهدا کاری انجام دهند چراکه هریک از این شهدا گنجینه‌های مقدسی هستند که باید در سطح ملی به آن‌ها پرداخته شود و باید فعالان و دلسوزان فرهنگی به این مسئله توجه کنند.

انتهای پیام/ش

ارسال نظرات