هماهنگی لازم برای تولید و پخش برنامه با محتوای راهکارهای جلوگیری از آتش در مراتع باید با همکاری صدا و سیما انجام شود، تا مردم آگاهی لازم را دریافت کنند.
کد خبر: ۸۸۵۷۷۴۶
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: با توجه به آتش‌سوزی‌های مراتع طی سال گذشته ،یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی باید در مدیریت این آتش‌سوزی‌ها جدی‌تر ورود پیدا کند.

آقاجانلو در جلسه شورای معاونان و شورای اطلاع‌رسانی اظهار کرد: کارگاه امداد و نجات برای کارکنان منابع طبیعی برگزار شود تا اطلاع اولیه از نحوه امداد رسانی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در مورد آگاه‌سازی دهیاران و شوراها در زمینه نحوه خاموش کردن آتش باید فرمانداری‌ها وارد عمل شوند، افزود: این جلسه باید با حضور بخشداران و نمایندگان آنان برگزار شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان خواستار ورود جدی‌تر یگان حفاظت در مورد مدیریت آتش‌سوزی در مراتع شد و افزود: مدیریت این حوادث در انتها نیز با این یگان بوده و انتظار بیشتر است.

آقاجانلو با اشاره به اینکه گاهی کنترل آتش حتی از دست اداره کل منابع طبیعی نیز خارج شده و نیازمند همراهی همگانی است، گفت: از هم‌اکنون اقلام مورد نیاز برای مدیریت آتش در مراتع اعلام شده تا در حد توان تامین شود.

وی با اشاره به اینکه باید مدیریت چرا در مراتع استان زنجان مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: باید نگاه کارشناسی به این موضوع شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه ارتباط با بسیج سازندگی برای اطفای حریق افزایش پیدا کند، اضافه کرد: این موضوع رویکرد سازمان در کنترل آتش در مراتع است.

آقاجانلو با اشاره به اینکه بسیاری از آتش‌سوزی‌ها در استان زنجان از مراتع و مزارع آغاز می‌شود، عنوان کرد: باید آموزش‌های لازم برای جلوگیری از تکرار این موضوع انجام شود.

وی با بیان اینکه هماهنگی لازم برای تولید و پخش برنامه با محتوای راهکارهای جلوگیری از آتش در مراتع با همکاری صدا و سیما انجام شود، افزود: اطلاع‌رسانی باید صورت گیرد تا مردم آگاهی لازم را دریافت کنند.

ارسال نظرات