در نشست منتظران ظهور مطرح شد؛

حجت الاسلام مدبر:سازشکار نمی تواند از دین خدا پاسداری کند

حجت الاسلام مدبر در نشست منتظران ظهور که با حضور جمعی از اساتید و کارکنان دانشگاه محقق اردبیلی در مسجد این دانشگاه برگزار شد به تبیین معیارهای انتخاب اصلح پرداخت و گفت: فرد سازشکار نمی تواند از دین خدا پاسداری کند.
کد خبر: ۸۸۵۷۷۵۷
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از ابصارخبر، نشست بصیرتی منتظران ظهور با حضور جمعی از اساتید و کارکنان دانشگاه محقق اردبیلی با سخنرانی حجت الاسلام سیف اله مدبر مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی در مسجد این دانشگاه برگزار شد.

حجت الاسلام مدبر در این نشست ضمن تبیین شاخص های انتخاب اصلح به تبیین تعهد از ویژگی های فرد اصلح پرداخت و گفت: شخص مؤمن و متعهدی که در جامعه اسلامی به دنبال پذیرش مسئولیتی است نباید سازشکار باشد چونکه فرد سازشکار در حراست از دین خدا عاجز و ناتوان است.

وی طمع ورزی و  رنگ پذیری را از جمله رذایلی دانست که فرد مسئولیت پذیر باید از انها دور بوده و در انتخاب افرادی با چنین ویژگی هایی در پست های مختلف نیز برحذر باشد.

مدبر افزود: همه باید در چارچوب قانون و با طی کردن معیار های خاص به انتخاب یک نفر اقدام کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه دوران سنتی سپری شده و امروز  برای انتخاب افراد جهت مسئولیت پذیری ملاک و معیار هایی تدوین شده است، گفت: این فرهنگ باید در جامعه نهادینه شود بطوریکه دیگر مردم نباید چشم و گوش بسته و تنها بر اساس شایعات زبانی دست به انتخاب فرد مورد نظر بزنند.

وی با بیان اینکه انتخاب امروز ما، آینده کشور را خواهد ساخت، گفت: نباید بگونه ای انتخاب کنیم که فردا نتوانیم جوابگوی فرزندان خود باشیم.

این استاد حوزه و دانشگاه  تصریح کرد: امروز ما وظیفه داریم  تا در چارچوب قانون فردی را بعنوان رئیس جمهور انتخاب کنیم که فردا با حرکت های عقلمدارانه خود در چارچوب قواعد اسلام،کشور را به سمت تعالی پیش ببرد.

وی ازمفاهیم قران کریم بعنوان چراغ راهنمای انتخاب اصلح نام برد و گفت: امروز انتخاب ما باید بر پایه تعقل، تفکر و تدبر صورت بگیرد تا فردای بهتری داشته باشیم.

 

تبیین شاخص های انتخاب اصلح در چارچوب قانون از جمله وظایف قشر فرهیخته است

مدبر از قانون بعنوان حاشیه امن نام برد و گفت: قانون ما به راحتی بدست نیامده بلکه برای استقرار آن خون بسیاری از جوانان مؤمن و انقلابی ما ریخته شده است، پس ما باید با عمل به آن از ان حراست و پاسداری کنیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه پاسداری از قانون و عمل به آن وظیفه امروز همه ما است گفت: امروز تکلیف اساتید و دانشجویان بیش از بیش در حوزه روشنگری سنگین است چونکه تبیین شاخص های انتخاب اصلح در چارچوب قانون از جمله وظایف قشر فرهیخته است.

وی با بیان اینکه خروجی انتخابات پیش رو باید منجر به انتخاب فردی متعهد شود،گفت: متعهد کسی است که پای عهد خود بایستد و به آن عمل کند.

مدبر به ویژگی های شخص متعهد اشاره کرد و گفت: مهمترین ویژگی فرد متعهد در جامعه ما این است که تعهد وی از آموزه های اسلام سرچشمه گرفته شده باشد، بطوریکه تعالیم اسلام را سرلوحه امور خود قرار داده  و برپایه آنها قول داده و عمل کند.

سازشکار نمی تواند از دین خدا پاسداری کند

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی در ادامه سخنان خود به بیان ویژگی های شخص متعهد از دیدگاه امام علی(ع) پرداخت و گفت: طبق احادیث برجای مانده از حضرت علی(ع) شخصی که می خواهد مسئولیتی را در اداره جامعه اسلامی برعهده بگیرد نباید سازشکار باشد چونکه فرد سازشکار به هیچ وجه نمی تواند از عهده پاسداری از ارزش های اسلام بر اید.

وی رنگ نپذیری و طمعکار نبودن را نیز از دیگر شاخصه های فرد مسئولیت پذیر عنوان کرد و گفت: هر  زمان دیدید که کسی به خاطر بدست اوردن مسئولیتی پا روی دین و ارزش های ان می گذارد، آن فرد نالایق است چونکه فردای انتخابات به اولین کسی که رحم نخواهد کرد خود فرد رأی دهنده به او خواهد بود.

مدبر با بیان اینکه فرد مسئولیت پذیر نباید رنگ پذیر باشد گفت: کسی که مدام در حال رنگ عوض کردن است فردا از اقامه دین خدا در جامعه عاجز خواهد شد.

وی با بیان اینکه طمعکار همواره به فکر منافع خود و اطرافیانش است گفت: چنین شخصی حاضر است برای بدست اوردن چند روز دنیا همه چیزش را از دست بدهد پس قطعا شایسته اداره جامعه اسلامی نیست چونکه منافع ملی را به خاطر خود خواهی های خود، به خطر خواهد انداخت.

 

مسئله امروز اسلام، رأی دادن و انتخاب شخص صالح است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه مهمترین مسئله پیش روی ما مسئله انتخابات است،گفت: در فضایی که جامعه جهانی بخصوص مسلمانان عالم چشم به انتخاب ما دارند، انتخابات پیش روی ایران اسلامی  مسئله جهان اسلام است.

وی تصریح: انتخاب ما می تواند جامعه جهانی را نیز متحول کند چونکه تمام اندیشمندان دنیا بر این ادعا معترفند.

مدبر با بیان اینکه کسانیکه درد مردم را می فهمند انگشت شمار هستند گفت: کسی هم که درد مردم را درک کرده باید در ریشه کن کردن  فقر و فساد در جامعه عزم جدی داشته باشد و دل بسوزاند.

وی  در ادامه سخنان خود به تشریح یکی دیگر از ویژگی های فرد اصلح  پرداخت و گفت: فرد اصلح کسی است که علاوه بر درمان کردن آلام مردم، به فکر پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور نیز باشد نه اینکه در توهمات توسعه دنیایی خود را غرق کند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی، فرد اصلح را فردی عنوان کرد که به فکر اقشار مظلوم  و مستضعف جامعه بوده  و در اصلاح اوضای دنیوی و اخروی مردم نیز  بکوشد.

وی افزود: فرد منتخب باید در کنار حفظ اقتدار  و عزت کشور بصورت هوشمندانه ای بکوشد تا بار سنگینی را که بر عهده گرفته به بهترین شکل ممکن به سرمنزل مقصود هدایت کند.

مدبر در بخش دیگری از سخنان خود دشمنی استکبار با ملت ایران را یادآور شد و گفت: نظام سلطه در کشور ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و  صدور آن به جهان،  به دنبال اعتبار شکنی ملت ایران به هر شیوه ای است در جهان است تا بتواند به موقعیت قبلی خود بازگردد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی در پایان سخنان خود از عموم مردم بخصوص قشر فرهیخته دانشگاهی خواست تا معیارهای انقلابی بودن را ملاک انتخاب خود در انتخابات پیش رو قرار دهند چونکه تنها فرد انقلابی می تواند کشور را به ساحل امن  و آرام توأم با پیشرفت و عدالت رهنمون کرده. و باور های انقلاب را که چیزی جز استقلال همه جانبه و آزادی نیست جامعه عمل بپوشاند.

نشست منتظران ظهور توسط پایگاه مقاومت دانشگاه محقق اردبیلی در مسجد این دانشگاه برگزار شد.

 
 

 

 

سازشکار نمی تواند از دین خدا پاسداری کند
سازشکار نمی تواند از دین خدا پاسداری کند
سازشکار نمی تواند از دین خدا پاسداری کند
سازشکار نمی تواند از دین خدا پاسداری کند
سازشکار نمی تواند از دین خدا پاسداری کند
سازشکار نمی تواند از دین خدا پاسداری کند
سازشکار نمی تواند از دین خدا پاسداری کند
سازشکار نمی تواند از دین خدا پاسداری کند
سازشکار نمی تواند از دین خدا پاسداری کند

ارسال نظرات
آخرین اخبار