با حضور سران ایلات و طوایف عشایر اصلاندوز مغان جشنواره کوچ عشایری در قشلاقات ایمان قویی برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۵۷۷۷۸
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیچ از اصلاندوز به نقل از ارس تبار،جشنواره کوچ عشایر مغان با حضور امام جمعه اصلاندوز،فرمانده و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه درسپاه ناحیه عشایری،جمعی از روحانیون،قشرهای مختلف مردم،عشایر غیور منطقه،پایوران سپاه،نیروی انتطامی و خواهران بسیجی از سوی سپاه ناحیه عشایری اصلاندوز در قشلاقات ایمان قویی برگزار شد.
در این جشنواره برنامه های مختلفی از جمله مسابقه اسب سواری،تیراندازی با تفنگ بادی،اجرای بایاتی خوانی دختران عشایری،پخت انواع غذاهای سنتی،آش دوغ محلی،تولیدات عشایری،برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و عکس عشایری و ویزیت و درمان رایگان عشایر اجرا شد.
در این مراسم حجت الاسلام اسدزاده امام جمعه اصلاندوز در سخنانی ضمن تبریک روز میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان،با اشاره به نقش عشایر در دوران مختلف انقلاب اسلامی بخصوص در تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقادومتی و ایثارگریهای این قشر زحمتکش جامعه در طول هشت سال دفاع مقدس گفت:مسئولان باید برای حل مشکلات مهم عشایر از جمله آبرسانی به قشلاقات تلاش کنند.
وی از همه مردم و عشایر غیور منطقه خواست در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا با حضور پرشکوه در پای صندوق های رای نقشه های شوم دشمنان را یکی پس از دیگری خنثی سازند.
در آغاز این جشنواره سرهنگ بنیادی فرمانده ناحیه عشایری اصلاندوز ضمن خیر مقدم گویی به دعوت شدگان به جشنواره در مورد اهمیت تجلیل و تکریم عشایر و حضور مردم در انتخابات آینده تاکید کرد.
وی هدف از برگزاری این جشنواره را زنده کردن آداب و رسوم عشایر و معرفی توانمندی ها و تولیدات عشایر به مردم  عنوان کرد.
اهدای هدایا و لوح سپاس به برندگان مسابقات ورزشی،صاحبان آلاچیق ها و بایاتی خوانان و بازدید از غرفه ها از دیگر برنامه هایی بود که به اجرا در آمد.
به گزارش ارس تبار،در این جشنواره ریش سفیدان و سران ایلات عشایر منطقه با برپایی آلاچیق ها و چادرها توانمندی های خود را در معرض دید عموم قرار دادند.
ارسال نظرات