خبرهای داغ:
حجت الاسلام فرحزاد در هيأت شاهزاده علي اكبر پامنار كاشان:
ستاد اخلاق حوزه علميه قم، حضرت علي اکبر(ع) را الگويي جامع و کامل براي جوانان ايران معرفي كرد و گفت: حضرت علي اكبر(ع) در تبعيت از ولايت به بالاترين درجه و مقام رسيد.
کد خبر: ۸۸۵۷۸۱۳
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج درکاشان، حجت الاسلام حبيب الله فرحزاد يكشنبه شب در شب ميلاد حضرت علي اكبر(ع) در هيأت شاهزاده علي اكبر پامنار كاشان با تبريك اعياد شعبانيه، گفت: حضرت علي اكبر(ع) در خانواده اي تربيت شد كه حافظ اسرار الهي بود.
 
وي ، حضرت علي اکبر(ع) را الگويي جامع و کامل براي جوانان ايران معرفي كرد و گفت: حضرت علي اكبر(ع) در تبعيت از ولايت به بالاترين درجه و مقام رسيد.
 
استاد اخلاق حوزه علميه قم افزود: امروز نيز اصحاب امام حسين(ع) و هركدام از ياران شهيد كربلا بهترين الگو براي جامعه اسلامي ايران به ويژه براي جوانان ايران اسلامي هستند كه با الگو پذيري از هريك از آنها جامعه اسلامي را به سعادت مي رساند.
 
حجت الاسلام فرحزاد، با اشاره به اينكه حضرت علي اكبر(ع) در خانواده اي تربيت شد كه حافظ اسرار الهي بود، گفت:  حضرت علي اکبر(ع) ايماني راسخ و داراي شهامت و شجاعت بود و به واسطه  همين دانش و معرفت و چشمه‌هاي حکمت در روح و روان خود به کمالات و درجات و مقامات زيادي رسيده بود.
 
به گفته وي، حضرت علي اكبر(ع) به لحاظ اخلاق و ظاهر شباهت زيادي را با پيامبراكرم(ص) داشت و به همين دليل بود كه اهل بيت(ع) هرزماني كه دلتنگ پيامبراكرم(ص) مي شدند به سيماي، حضرت علي اكبر(ع) نگاه مي‌كردند.
حجت الاسلام فرحزاد در ادامه به علت درخواست امام حسين(ع) از حضرت علي اكبر(ع) براي گفتن اذان در صبح عاشورا اشاره كرد و  يادآورشد: امام حسين(ع) با اين كار خود خواست تا صداي حضرت علي اكبر(ع) كه شبيه صداي پيامبراكرم(ص) بود در كربلا طنين انداز شود تا فضاي صحراي كربلا به وجود پيامبراكرم(ص) معطر شود.
   
وي افزود: زماني كه امام حسين(ع) درمسير حركت به سوي كربلا فرمود، به دنبال حركت اين غافله  به سوي كربلا، مرگ نيز پشت سر اين غافله در حركت  است، حضرت علي اكبر(ع) د رجواب پدر بزرگوار خود گفت، اگر ما بر حق هستيم هيچ باكي از شهادت نداريم.
 
حجت الاسلام فرحزاد ادامه داد: حضرت علي اكبر(ع)  هنگامي كه اجازه ورود به ميدان نبرد را گرفت همه وجودش خدايي و ذوب در خدا و فاني در خدا بود و براي همين بود كه بايد در راه خدا هم شهادت برسد.
 
وي افزود: آيت الله مكارم شيرازي مي فرمايد، اگر در ابتداي زيارت مي گوييم السلام علي الحسين و بلافاصله مي گوييم و علي علي ابن الحسين،  براي اين است كه علي ابن الحسين، همان حضرت علي اكبر(ع) و نزديكترين شخصيت به امام حسين(ع) و شهدا است.
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها