عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با «بسیج»:

تحرک اقتصادی از طریق نظارت صحیح بر مبادی گمرکی امکان پذیر است

سید تقی کبیری گفت: نظارت جدی، عامل مهم در محدودیت و ممنوعیت کالاهای غیر اساسی است ؛ لذا اقدامات لازم باید توسط مدیران به شکل صحیح اتخاذ شود.
کد خبر: ۸۸۵۷۸۹۲
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۲

سید تقی کبیری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: باید برای پشتیبانی از فعالیت های اقتصادی و برقراری ارتباط تجاری بین المللی مبادی و راه های ورود کالا در مناطق مختلف از جمله مناطق آزاد محدودیت های خاص در نظر گرفته شود که بتواند صادرات کالاهای غیر نفتی را هموار کند.

وی با بیان اینکه تحرک در اقتصاد از طریق نظارت صحیح در مبادی گمرکی امکان پذیر است افزود: باید تولید و پردازش کالا به شکل کامل انجام شود تا کالاهایی که منجر به انتقال فناوری، اشتغال مولد و تشویق سرمایه گذاری داخلی و خارجی است و می تواند به صادرات مجدد کالاهای فراوری شده بینجامد .امکان ورود را داشته باشد

کبیری بیان داشت: مبادی گمرکی باید از یکسری محدودیت های خاص برخوردار باشد، نوع و میزان کالاهای وارداتی و صادراتی بر اساس اجرای قانون باید شکل بگیرد. دقت در ورودی هایی که ما در برخی بنادرمان داریم  یا در بعضی مرزها  وجود دارد از اهمیت خاص برخوردار است که بتوان کنترل  و نظارت لازم شکل بگیرد تا در مبادلات شکل گرفته، شاهد باشیم که لطمات و خسارت کمتری به تولید کنندگان و صنعتگران داشته باشد.

 عضو کمیسیون اقتصادی خاطر نشان کرد: چه در حوزه کشاورزی و چه در حوزه صنعت  حداقل فعالیت این است که در موضوعات و محصولات استراتژیکی کنترل و نظارت دقیق تری انجام شود این در حالی است که نظارت جدی، عامل مهم  در محدودیت و ممنوعیت کالاهای غیر اساسی است ؛ لذا اقدامات لازم باید توسط مدیران به شکل صحیح اتخاذ شود.

ارسال نظرات