سید تقی کبیری گفت: مجوزها و ممنوعیت‌ها مهم ترین عامل محدود کننده آزاد سازی واردات است. قانون ممنوعیت برای برخی از کالاهای استراتژیک در نظر گرفته شود توسط دولت مطرح شده ولی هنوز نهایی نشده است.
کد خبر: ۸۸۵۷۸۹۸
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۰

سید تقی کبیری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: در کشورمان باید سیاست های خاصی با توجه به اهداف ملی و بین المللی در زمینه واردات و تجارت در نظر گرفته شود البته وجود داشته و باید اقدامات لازم جهت اجرایی شدن را بکار گرفت.

وی با بیان اینکه توجه به موانع صادراتی شود افزود: نرخ تعرفه واردات نقشی موثر در میزان و حجم کالاهی وارداتی دارد و می تواند عاملی محدود کننده برای واردات و نقش آفرین برای صادرات محسوب شود.

وی در ادامه بیان داشت: دولت باید سیاست‌های اقتصادی خاصی را در نظر بگیرد اعم از اینکه تعرفه ها را به نحوی تنظیم کند که علاوه بر اینکه می تواند رشد اقتصادی برای تولیدات داخلی داشته باشد برای تولیدکنندگان هم منفعت داشته باشد لذا باید تعرفه مطلوب در نظر گرفته شود که منافع تولیدات ملی را به حداکثر برساند .

کبیری خاطر نشان کرد: موانع غیر تعرفه ای، مجوزها و ممنوعیت‌ها به طور سنتی مهم ترین عامل محدود کننده آزاد سازی واردات است. یکی از کارهای مهم این است که قانون ممنوعیت برای برخی از کالاهای استراتژیک  در نظر گرفته شود الان چنین بحثی هم در دولت مطرح شده است و تعدادی از کالاهایی که شامل ممنوعیت می‌شود را هم مطرح کرده ولی هنوز نهایی نشده است.

عضو کمیسیون اقتصادی در خاتمه افزود:  تعداد قابل توجهی از کالاهای وارداتی با افزایش تعرفه های وارداتی را  می‌توان کنترل کرد  و حداقل انتظار این است که اجازه داده نشود تا براحتی این نوع کالاها وارد مرزهای کشورمان و بازارهای داخلی شود.

ارسال نظرات