نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز اخباری از کرمان و زنجان به گوش ما می‌رسد مبنی بر اینکه بخشداران مردم را تهدید کرده‌اند اگر به روحانی رای ندهند منابع آنها را قطع می‌کنند.
کد خبر: ۸۸۵۸۰۲۲
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان؛ علیرضا زاکانی  در جمع دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا در پاسخ به پرسش‌های دانشجویان درباره استقلال قوای سه‌گانه اظهار داشت: اگرچه قوای سه‌گانه از یگدیگر مستقل هستند، اما مانند یک تیم بوده و با هم تعامل دارند.

وی افزود: مطابق قانون اساسی رئیس جمهور مسئول اصلی اجرای قانون در کشور است که باید از این سمت را به عنوان فرصتی برای خدمت به مردم استفاده کند نه برای رقابت با یکدیگر.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره برخورد قوه قضائیه با افراد دریافت‌کننده حقوق‌های نجومی نیز افزود: از نظر دولت این افراد ذخایر نظام هستند که باید در موزه نگه داشته شوند از افرادی که لطف کرده و ما را مدیریت می‌کنند چه توقع‌ها دارید در این دولت نباید به دنبال برخورد با این گونه افراد باشید!!

وی تصریح کرد: البته انتظار نداشته باشید که در این دولت با متخلفان برخورد شود اما پس از 29 اردیبهشت و بسته شدن پرونده این دولت روند کار نیز تغییر می‌کند.

زاکانی با اشاره به اینکه فساد در کشور سیستمی شده است بیان کرد: این مشکل از زمان سازندگی آغاز شد تا آنجا که آنها می‌گفتند اندازه از فساد مضر نبوده و برای نظام حکم گیریس را دارد به همین دلیل نیز وقتی شهردار تهران آن تخلفات را انجام داد با وجود دادگاهی شدنش  مدال امیرکبیر را به او دادند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه فساد سیمستمی در قوای سه‌گانه ریشه دوانده است، ابراز کرد: در ایران برخی خانواده‌های پولدار وجود دارند که مانند برخی خانواده‌های زمان قاجار هستند مانند خانواده جهانگیری‌ها، فردی که میگوید پدرش کارگر معدن بوده ‌اما معلوم نیست ثروت هزار میلیارد تومانی خود را از کجا آورده‌اند.

وی اظهار داشت: اگر در 29 اردیبهشت پرونده این دولت بسته شود بر اساس خطبه 15 نهج‌البلاغه امیرالمومنین (ع) باید این پول‌ها در هر کجا که هزینه شده است را از حلقومشان بیرون بکشیم.

زاکانی در پاسخ به صحبت‌های دانشجویان اصلاح‌طلب و متهم کردن وی به فساد مالی افزود: بزرگان شما باید در برابر اقدامشان پاسخگو باشند که چرا چشم خود را بر فساد بستند و گرنه ما که چه در دولت قبلی و چه در دولت فعلی برای مبارزه با فساد اقتصادی به دادگاه رفته و تبرئه هم شدیم.

وی گفت: تا کنون وزارت اطلاعات، وزارت نفت و حسین فریدون از من شکایت کردند که ‌با حضور در دادگاه و ارائه مستندات خود آن هم از طرف دادگاهی که هیئت منصفه آن از قضا اصلاح‌طلب بودند، تبرئه شدم.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خطاب به دانشجویان اصلاح‌طلب با تاکید براینکه جوانی خود را برای کسانی بگذارید که بیت‌المال را غارت نکردند، بیان کرد: این دولت معاهده‌ای را امضا کرده که حتی  صورت مذاکرات هم ندارد به گونه‌ای که وقتی ‌شمخانی به کمیسیون برجام آمد نیز گفت من صورت مذاکرات را ندیده‌ام؛ پنهان کاری تا چه اندازه.

وی درپاسخ به اعتراض دانشجویان اصلاح‌طلب به مخارج ایران در جبهه مقاومت، اظهار داشت: اگر ما در این جبهه هزینه نمی‌کردیم که الان باید سر شما را در همین میدان می‌بریدند هرچند سزای کسی که ارزش کار شهید همدانی‌ها را نمی‌داند له شدن زیر پای داعش است.

زاکانی درباره ادعای دانشجویان اصلاح‌طلب‌ درباره رد‌صلاحیتش نیز گفت: وای به حال آن دانشگاهی که دانشجویش فرق بین رد‌صلاحیت و عدم احراز صلاحیت را نمی‌داند به همین دلیل اگر شما با همین تفکر فردا مسئولیتی به دست بگیرید دهان‌ها را می‌دوزید.

وی درباره شبهات کارنامه تحصیلی و مدارک خود نیز تصریح کرد: من در سال 61 به دلیل حضور در جبهه ترک تحصیل شده و یک هفته بعد از امتحانات به خانه برگشتم که پس از آن با شرکت در امتحانات دو نمره تجدیدی آوردم.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: در دانشگاه نیز به دلیل اینکه همسر و دو فرزند داشته و مجبور بودم برای امرار معاش مسافرکشی کنم یک ترم مشروط شدم اگر جرم بنده این است پس جرم آقایانی که مدرک جعلی می‌گیرند چیست.

وی عنوان کرد: کاش در مناظرات پایان‌نامه آقای روحانی را به دستش داده و بگویند یک بار از روی آن بخواند مدرکی که دانشگاه آقای روحانی نیز آن را از روی سایت خود برداشته است.

زاکانی درباره دریافت وام برای شرکت داروسازی و ماهنامه پنجره ابراز کرد: این حرف‌ها از اساس کذب است و چون من اعلام کردم جهانگیری با مشائی ارتباط دارد این شایعه را پخش کردند تا حرف حق مرا خراب کنند وگرنه در دادگاه نیز ادله نداشته و محکوم می‌شوند.

وی با تاکید براینکه این جماعت اگر به اندازه یک پوسته تخمه از من مدرکی داشتند تا حالا مرا را از پا آویزان می‌کردند درباره تصویب برجام تصریح کرد: دلیل تصویب برجام در مجلس نیز به دلیل  آرا آقای لاریجانی در مجلس و ارتباط او با روحانی است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: ‌لاریجانی مقداری از آرا اصلاح‌طلبان و مقداری نیز از آرا جبهه انقلاب را در مجلس دارد که هر وقت دلش بخواهد این آرا را به سمت مورد نظر هدایت می‌کند به همین دلیل برجام در 20 دقیقه تصویب شد.

وی درباره فتنه نیز با تشریح گفت‌وگوها و دیدارهای خود با این افراد گفت: ما در قالب یک تیم 6 نفره با آنها دیدار کردیم که در این دیدارها معلوم شد این افراد سند معتبری برای تقلب در انتخابات ندارند و برخی حرف‌هایشان نیز دروغ است.

زاکانی اظهار داشت: امروز اخباری از کرمان و زنجان به گوش ما می‌رسد مبنی بر اینکه بخشداران مردم را تهدید کرده‌اند اگر به روحانی رای ندهند منابع آنها را قطع می‌کنند لازم است دستگاه‌های نظارتی این موضوع را بررسی کنند تا مردم به  افرادی که صلاحیت ندارند رای ندهند.

ارسال نظرات