نماینده سابق مجلس در گفتگو با «بسیج»مطرح کرد

ناکارآمدی طرح تحول سلامت در کاهش هزینه های کمرشکن درمانی

ایرج عبدی گفت: اگر پرداخت بیمه ها کنترل می شد ما الان نگران آینده طرح تحول سلامت نبودیم لذا نقص و ایرادات این طرح باید برطرف شود تا ما به ماندگاری این طرح امیدوار باشیم.
کد خبر: ۸۸۵۸۱۱۰
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲

ناکارآمدی طرح تحول سلامت در کاهش هزینه های کمرشکن درمانیایرج عبدی عضو کمیسیون اجتماعی دوره نهم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با چالش ها و نواقص طرح تحول سلامت اظهار داشت: حوزه سلامت کشور به صورت کلی حوزه پر چالشی است.

وی افزود: دولت ها مکلفند بر اساس قانون اقداماتی انجام دهند که حقوق مردم در آن رعایت شود. به عنوان مثال اصل29 قانون اساسی راجع به بیمه همگانی است، بیمه کردن 11 میلیون از جمعیت و احداث مراکز بهداشتی در حاشیه شهرهای محروم و کاهش تعرفه ها در مناطق روستایی برای قشر محروم باید انجام می شد که انجام شد و کار مثبتی هم بود.

نماینده دوره نهم مجلس با اشاره به ایرادات طرح تحول سلامت بیان داشت: بخش خصوصی در طرح تحول سلامت به خوبی دیده نشد با وجود اینکه متولی سلامت در کشور وزارت بهداشت و درمان است اما بحث نظارت و اجرای قانون در حوزه خصوصی و سیستم ارجاع به گونه ای که پاسخگوی نیازهای درمانی مردم باشد به خوبی انجام نشد.

عبدی تصریح کرد: اگر پرداخت بیمه ها کنترل می شد ما الان نگران آینده طرح تحول سلامت نبودیم لذا نقص و ایرادات این طرح باید برطرف شود تا ما به ماندگاری این طرح امیدوار باشیم.

نماینده سابق مجلس گفت: نگرانی ما از ادامه این طرح است، یعنی وقتی پول به موقع پرداخت نشود و هزینه ها روز به روز بالاتر می رود و اعتباراتی که به این طرح اختصاص یافته مدیریت نشود زیرمیزی و مشکلات دیگر هم باب خواهد شد و بیماران سرطانی که هزینه های کمر شکنی دارند دچار مشکل می شوند.


ارسال نظرات