سلیمی در واکنش به منع حجاب چادر دانش آموزان قم در گفتگو با «بسیج»:
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: نهاد های نظارتی باید فوراً ورود کنند مجلس هم حتما به این قضیه ورود پیدا خواهد کرد.
کد خبر: ۸۸۵۸۱۳۷
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵

حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در واکنش به اجبار دختران به درآوردن چادر در امتحان تیزهوشان شهر قم و توجیه روابط عمومی آموزش و پرورش این منطقه اظهار داشت: اجبار به درآوردن چادر از سر دختران ما چه تناسبی با حقوق شهروندی و حقوق انسانی دارد؟

وی افزود: این کارها باعث تاسف است و اینها همان چیزهایی است که مقام معظم رهبری در موردشان اخطار داده اند. عده ای به دنبال سکولاریزه کردن دانشگاه ها و آموزش و پرورش هستند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس بیان داشت: اگر وزیر آموزش و پرورش بخواهد از خود غیرت نشان دهد با این مسئله برخورد می کند.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: اجبار دختران به از سر انداختن چادرهایشان در شهر قم هیچ توجیهی ندارد؛ برخی از آقایان آنقدر سفرهای خارجی داشته اند که این مسئله برایشان عادی شده و نگاه غربی پیدا کرده اند و حرمت دین و اعتقادات مردم را نگه نمی دارند.

حجت الاسلام سلیمی تاکید کرد: نهاد های نظارتی باید فوراً ورود کنند مجلس هم حتما به این قضیه ورود پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری بسیج، در اقدامي عجيب و موهن، از دانش‌آموزان دختر حاضر در امتحان تيزهوشان شهر قم خواسته شده تا چادرهاي خود را بردارند و بدون چادر امتحان دهند. روابط عمومي آموزش و پرورش قم هم وقيحانه‌تر در توجيه اين اقدام بي‌شرمانه به راديو ايران اعلام كرده كه دليل اين اقدام جلوگيري از تضييع حق بقيه دانش‌آموزان بوده است!

در ادامه اين خبر آمده است كه در خلال امتحان بازرسان مرد نيز به جلسه امتحان وارد مي‌شوند و به گفته والدين برخي از دانش‌آموزان، با درخواست دختران براي سر كردن چادر در زمان حضور بازرسان هم موافقت نمي‌شود!

خبر مذكور در حالي بوده است كه اين پروتكل جديد، پيش‌تر هم پياده‌سازي شده و همواره با بي‌توجهي مسئولان روبه‌رو بود.


ارسال نظرات