خبرهای داغ:
نماینده مردم تهران در مجلس نهم با اشاره به اوضاع رکود شدید در کشور گفت: کمر تولید شکسته است، همین استان قزوین که یک قطب صنعتی کشور بوده امروز ۷۰ درصد صنایع آن تعطیل شده و ۳۰ درصد بقیه با حداقل امکانات فعالیت می‌کند.
کد خبر: ۸۸۵۸۱۳۸
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، علیرضا زاکانی ظهر سه شنبه در دانشگاه‌ بین‌الملل قزوین اظهار کرد: شاخص‌های اصلی سنجش رئیس جمهور اصلح مطابق با 5 اصل استقلال، آزادی، معنویت، عدالت و پیشرفت است.

وی با بیان اینکه دولت کنونی نگاه خود را به دست غربی‌ها دوخته است افزود: ما در دنیا مستقل‌ترین کشور در حوزه سیاسی هستیم اما استقلال فرهنگی و اقتصادی نداریم چرا که نگاه لیبرالیستی و تحت سلطه بودن از ویژگی‌های دولت فعلی است.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با بیان این که ما آزادترین کشور جهان هستیم تصریح کرد: در داخل کشور اشراف بر موضوعات کشور را به دلیل محرمانه‌سازی قراردادهای دولت و عدم وجود شفافیت درباره مسئولان و گردش اطلاعات درست، شاهد نیستیم.

زاکانی در ادامه با بیان تفاوت اساسی غرب و جمهوری اسلامی ایران در بحث معنویت گفت: تعریف زمینی بدون دخالت ابعاد معنویت در انسان و مسائل اقتصادی جامعه غرب، با جامعه ایده‌آل اسلامی با نگرش بهره‌مندی فرد از فهم و عقلانیت به عنوان توجه به تمام ابعاد وجودی انسان برای پیشرفت در تضاد است. فلسفه وجودی حکومت در بحث عدالت معنادار می‌شود که فقر مردم در این دولت نسبتی با عدالت ندارد.

وی با بیان اینکه موتور متحرک جامعه در بخش تعلیم و تربیت است اذعان کرد: الگوی پیشرفت جامعه نگاه اسلامی است که زیر ساخت آن فرهنگ و فوریت آن اقتصاد است.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم بیان کرد: قرار نیست جمهوری اسلامی در سلطه بین‌المللی تابع اراده نظام جهانی باشد؛ نیاز جامعه ما عنصری است که فارغ از تصمیمات بین‌المللی تصمیم بگیرد و منافع انقلاب و سهم ملت‌های مظلوم را در راس تصمیمات قرار دهد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز بالای 30 درصد از جوانان کشور که از تحصیلات هم برخوردارند، بیکار هستند.

زاکانی با اشاره به اوضاع رکود شدید در کشور تشریح کرد: کمر تولید شکسته است، همین استان قزوین که یک قطب صنعتی کشور بوده امروز 70 درصد صنایع آن تعطیل شده و 30 درصد بقیه با حداقل امکانات فعالیت می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا می‌شود رشد  8 درصد بدون سرمایه خارجی رقم بخورد؟ توضیح داد: در سال 92 طی پیمایش علمی جدی در همین دولت مشخص شد که 64 درصد علت عدم رشد، عدم تامین نظام مالی است که 84 درصد از این بخش، معضل بانکی بوده، 7.3 درصد آن متعلق به بورس و مابقی متعلق به سرمایه‌گذاری خارجی بوده است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس با اشاره به این که شکستن رکود در ژاپن با پیشران قراردادن صنعت فلزی و الکترونیک، خودرو و پتروشیمی میسر شد ابراز کرد: آقای جهانگیری اظهار داشت که این دولت  9 میلیون تن افزایش ظرفیت پتروشیمی داشته است اما این ظرفیت در صنایع بالادستی است که برای هر یک تن افزایش، فقط 500 شغل ثابت ایجاد می‌شود.

زاکانی خاطرنشان کرد: اشتغال در گرو افزایش صنایع پایین دستی است و بر اساس آمار این دولت صنایع پایین دستی پلیمری را با ظرفیت  3700 تن  از دولت قبل تحویل گرفته که اکنون به 2000  تن رسیده و کاهش چشمگیر 1700 تنی را شاهدیم بودیم.

وی عنوان کرد: 20 میلیون تن پروانه تولید در بخش شیمیایی داریم اما 3 میلیون تن آن فعال است که واردات مانع از فعال شدن بقیه تولید شده است که به ازای هر تن 50هزار نفر ظرفیت اشتغال از دست دادیم.

نماینده سابق مجلس بیان کرد افزود این دولت ضایعات پتروشیمی را با 10 درصد عوارض به چین صادر می‌کند درصورتی که دولت قبل باعوارض 80 درصد آن را در داخل کشور استفاده می‌کرد.

زاکانی با اشاره به اینکه  8 میلیون واحد فرسوده در کل کشور داریم گفت: دولت می‌توانست با صنعتی سازی، زمان ساخت و قیمت مسکن را به یک سوم کاهش و عمر ساخت مسکن را به سه برابر افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی دولت می‌توانست امکانی را ایجاد کند که کشور در امنیت غذایی باشد اظهار داشت: میزان بارندگی در کشور ایران  220 میلی متر است در حالی که در مصر 60 میلی متر است؛ بهره‌وری از آب در ایران  30 درصد ولی در مصر 70 درصد است، به همین دلیل است که آنها گندم صادر می‌کنند و ما در ایران حتی امنیت غذایی نداریم.

زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که مهمترین رکن امر به معروف و نهی از منکر مربوط به مسئولان است گفت: مردم نباید استقلال خود را به گروه‌ها و حزب‌های سیاسی بفروشند.

وی در ادامه عنوان کرد: چرا سند 2030 امضا شد که ما را در عمل انجام شده قرار دهند؟ اینها موارد سلب آزادی و محرمانه سازی مسائل مربوط به ملت است؛ چرا دانشگاه شریف باید ماهواره‌بر را به نقطه نهایی برساند اما دولت آن را در انباری بگذارد که سبب رنجش خاطر آمریکایی‌ها نشود؟

زاکانی بی‌عدالتی را در دولت بی‌دقتی در تخصیص سرمایه‌ها و عدم مدیریت صحیح دانست که اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان یکی از اثرات آن است.

وی افزود: پیشرفت را نباید منوط به خارج از کشور و مجوز از سوی غربی‌ها دانست بلکه باید با تکیه بر توانمندی‌های داخلی رکود را بشکنیم  و سرمایه‌گذار خارجی را مکمل رشد خود کنیم در آن صورت می‌توانیم شروطی برای سرمایه‌گذاران خارجی بگذاریم تا در مواضعی که نیاز داریم سرمایه‌گذاری کنند و تکنولوژی منتقل بشود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها