خبرهای داغ:
سرپرست نمایندگی صنايع‌دستي و گردشگري سرخه خبر داد؛
سرپرست نمایندگی ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري شهرستان سرخه گفت: دوره‌های آموزشی صنایع دستی بومی این شهرستان به زودی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۸۵۸۱۵۴
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
به گزارش خبرگزاري بسيج در سمنان، بهمن اخلاقی در گفت و گو با خبرنگاران با اعلام خبر برگزاري دوره های آموزشی صنایع دستی در شهرستان سرخه اظهار داشت: این دوره‌های آموزشی در رشته‌های سفال، خرسک‌بافی، حوله‌بافی، انواع سوزن‌دوزی و صنایع دستی چرم، تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این دوره ها را ترویج صنایع دستی و جلوگیری از فراموشی هنرهای دست ساز بومی عنوان کرد و گفت: ترویج صنایع دستی در اشتغالزایی و پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان موثر است.

اخلاقی افزود: علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و تکمیل فرم ثبت نام با شماره های 33614457 و 33614475 تماس گرفته و یا به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرخه به آدرس خیابان آیت الله فیض، خیابان شهید ایمانی نسب مراجعه کنند.

بیش از 300 هنرمند در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در شهرستان سرخه فعالیت دارند و حوله بافی، خرسک، جاجیم و گلیم بافی از مهم‌ترین صنایع دستی این شهرستان محسوب می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها