مدرس دانشکده پرستاری، مامایی مطرح کرد:
تترپور گفت: در شرایط مختلف از جمله وقوع بحران‌ها، زنان در برنامه‌ریزی‌ها، کارهای پشتیبانی و اداری می‌توانند بسیار موثر باشند.
کد خبر: ۸۸۵۸۱۵۷
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، پروین تترپور، مدرس دانشکده پرستاری، مامایی درباره نقش زنان در مدیریت بحران کشور گفت: زنان در گذر زمان در زمینه‌های مختلف ورود داشته‌اند و با بررسی محیطی، زنان ما در حوزه‌های فنی تخصصی نیز وارد شده‌اند به شکلی که هر روز حضور زنان در جامعه ما پررنگ‌تر شده است.

وی ادامه داد: با توجه به ظرافت زنانه و خصوصیات فیزیکی که دارند در حوزه مدیریت بحران حتی می‌توانند در مراحل اجرایی نقش کلیدی‌تری نسبت به مردان داشته باشند.

تترپور، با بیان اینکه زنان در برنامه‌ریزی‌ها و کارهای پشتیبانی و اداری می‌توانند بسیار موثر باشند، تصریح کرد: زنان در شرایط بحرانی می‌توانند در حیطه درمانی کمک کننده باشند و در زمینه پزشکی، پرستاری و خدمات پاراکلینیکی نقش فعالی داشته باشند، حتی در زمینه ایجاد امنیت نیز می‌توانند نقش مهمی را در جامعه و در کنار مردان داشته باشند.

مدرس دانشکده پرستاری، در ادامه تاکید کرد که با توجه به حضور زنان در ایجاد انگیزه و پشتیبانی، می‌توانند موجب تقویت روحیه مردان شوند.

عضو بسیج جامعه پزشکی کشور ضمن اشاره به این موضوع که حضور زنان در مدیریت بحران بسیار حائز اهمیت است، گفت: نباید مشاغل را در جنس خاص تعریف کرد؛ ممکن است زنان توانایی جسمانی آقایان را نداشته باشند اما اینکه در یک صحنه تصادف فقط آقایان باید وارد شوند، درست نیست؛ به این دلیل که حضور زنان به عنوان تسکین دهنده حتی با کلام نیز بسیار موثرند، نکته دیگر اینکه زنان در زمان سانحه می‌توانند به مردان قوت قلب دهند.

مدرس دانشکده پرستاری، مامایی در پایان خاطرنشان کرد: نقش زنان در حوزه برنامه‌ریزی‌ها، سازماندهی، هماهنگی و حیطه مدیریتی بحران نقش کلیدی است؛ در زمان جنگ نیز فعالیت زنان در پشت جبهه، در تهیه مواد غذایی و کارهای دیگر، باعث ایجاد انگیزه در رزمندگان ‌شد.


ارسال نظرات