قناعتی ضمن تاکید بر اینکه در برنامه‌ریزی طرح تحول سلامت دقت لازم صورت نگرفته است، گفت: طرح تحول نظام سلامت در حال حاضر برای کشور به یک چالش بزرگ اجتماعی تبدیل شده است.
کد خبر: ۸۸۵۸۱۵۸
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، حسین قناعتی، استاد رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: علی رغم اینکه طرح تحول سلامت برای خدمت به مردم اجرایی شده است اما بزرگترین اشکال آن پیش بینی نشدن منابع لازم برای آن بود به عبارتی دیگر عده‌ی زیادی را به این مهمانی دعوت کرده بودند بدون اینکه تدارک دیده باشند.

این استاد رادیولوژی با اشاره به بدهی سازمان‌های بیمه‌گر به مراکز رادیولوژی افزود: ۸ الی ۹ ماه است که مطالبات ما پرداخت نشده و همکاران من برای پرداخت حقوق کارکنان خود مقروض شده‌اند چرا که اکثر بیماران از بیمه برخوردار هستند و متعاقبا مراکز رادیولوژی نیز به پرداخت بیمه‌ها وابسته هستند.

قناعتی ضمن تاکید بر اینکه در برنامه‌ریزی طرح تحول سلامت دقت لازم صورت نگرفته است، تصریح کرد: بهتر بود خدمات گران قیمت را شامل این طرح نمی‌کردند یا بسته‌ها را محدودتر کرده و به آرامی آن را گسترش می‌دادند.

وی اظهار کرد: با توجه به کمبود منابع در طرح تحول سلامت مسلماً مسئولان آینده در وزارت بهداشت با مشکلات جدی روبرو خواهند شد چرا که خروج از این بحران خود به منزله پروژه دیگری مطرح است.

عضو شورای مرکزی سازمان بسیج جامعه پزشکی ادامه داد: طرح تحول نظام سلامت در حال حاضر برای کشور به یک چالش بزرگ اجتماعی تبدیل شده است که شاید در آینده جنبه سیاسی پیدا کند چرا که در پاسخگویی با مردم با مشکل روبرو خواهد شد.

قناعتی، با اشاره به مشکلات موجود فرسوده بودن بیمارستان ها را عنوان کرد و گفت: از سویی به دلیل حجم بالای کار، کمبود نیروی انسانی و نامتناسب بودن میزان خدمات با ارائه سرویس ارایه کنندگان خدمت خسته و بی‌انگیزه هستند.

وی در پایان افزود: در طول ۳ سال گذشته مردم با اجرای طرح تحول سلامت از خدمات سلامت بهره‌مند شدند که امیدوارم مداوم باشد و از مسئولین می‌خواهیم برای حل مشکل دیرکرد پرداختی‌ها به مراکز رادیولوژی اقدام کنند تا این بحران بیش از این منتقل نشود.


ارسال نظرات