خبرهای داغ:
حجت الاسلام رفيعي:

كانديداها اخلاق انتخاباتی را مدنظر قرار دهند

عضو هيات علمي جامعه المصطفي العالميه با اشاره به اينكه برخي اوقات اخلاق مناظره وجود ندارد، گفت: نامزدهاي كانديدهاي رياست جمهوري، قبل از برگزاري مناظره بايد در يكدوره درس اخلاق را پاس مي كردند.
کد خبر: ۸۸۵۸۲۰۷
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج درکاشان حجت الاسلام ناصر رفيعي سه شنبه شب در هفتمين همايش انتظار ويژه برنامه ميلاد امام زمان(عج) هيأت شهداي درب يلان كاشان، با اشاره به اينكه امروز مهارت گفتاري در جامعه وجود ندارد، گفت: بعد از مناظره كانديداهاي انتخابات اختلاف سليقه پدر و پسر براي انتخاب نامزد انتخاباتي، نبايد منجر به بي احترامي به والدين شود.   
 
وي با اشاره به اينكه برخي اوقات اخلاق مناظره وجود ندارد، گفت: نامزدهاي كانديدهاي رياست جمهوري، قبل از برگزاري مناظره بايد در يكدوره درس اخلاق را پاس مي كردند.
 
حجت الاسلام رفيعي  برحفظ آبروي افراد را در مناظره هاي كانديداهاي رياست جمهوري تأكيد كرد و اظهار داشت: پايه و اساس جمهوري اسلامي ايران بر پايه خون هزاران شهيد استوار است و با نظام هاي سياسي آمريكا و اروپا تفاوت فاحشي دارد.
 
وي  با اشاره به اينكه پيامبر اكرم(ص) با پول مردم را جذب نكرد، گفت: با پول نمي توان مردم  و دلها را جذب كرد اما با پول مي توان راي كسب كرد، بنابر اين اين اخلاق پيامبر اكرم(ص) بود كه همه را جذب  اسلام و دين كرد.
 
استاد برجسته حوزه علميه  با اشاره به اينكه مجلس پيامبراكرم(ص) مجلس حلم و حيا و صداقت و امانت بود، گفت: عدم حلم و تحمل  يكديگر در جامعه امروز اسلامي ما سبب شده تا اختلافات خانوادگي و درگيري و آمار طلاق  درحال افزايش باشد.   
 
حجت الاسلام رفيعي همچنين مجلس پيامبراكرم(ص) را مجلس حيا و رعايت حريم يكديگر دانست و بر رعايت حيا و رعايت حريم يكديگر توسط نامزدهاي انتخاباتي رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي تأكيد كرد و افزود: بزرگان و شخصيت هاي ما از مسؤوليت فرار مي كردند اما امروز براي تصاحب مسؤوليت به يكديگر دروغ مي‌گويند و آبروي يكديگر را خدشه دار مي‌كنند.
 
به گفته وي، از شيخ انصاري درخواست پذيرش مرجعيت شيعه را كردند اما او نپذيرفت و آن را به سعيدالعلما در مازندران كه در مباحثه از خودش قوي تر مي دانست حواله داد، اما سعيد العلما  نپذيرفت و گفت، شيخ انصاري بيشتر از من درس خوانده است مرجعيت به او مي رسد.
 
حجت الاسلام رفيعي با اشاره به دلائل محبوبيت بزرگان و مرجعيت دين، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامي اولين كسي بود كه در خبرگان با انتخاب خودش مخالفت كرد و گفت من زير بار مرجعيت نمي روم  چرا كه قم يكصد نفر مرجع ديني دارد و آنها را انتخاب كنيد،  اما وقتي مرجعيت را برعهده او گذاشتند پذيرفت.
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار