خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قم:

بیش از 400پروژه عمرانی از سال 91 بهره برداری رسیده است/415کارگاه در سال گذشته راه اندازی شد

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قم با اشاره به راه اندازی 415کارگاه در سال گذشته، گفت: از سال 91 تا 95 تعداد 407 پروژه عمرانی را بسیج سازندگی احداث و تکمیل کرده است.
کد خبر: ۸۸۵۸۲۱۹
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
بیش از 400پروژه عمرانی از سال 91 بهره برداری رسیده است/415کارگاه در سال گذشته راه اندازی شد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سیدحسین فرهادی با اشاره به تشکیل سازمان بسیج سازندگی به دستور مقام معظم رهبری، اظهار داشت: این سازمان در راستای محرومیت زدایی از اقشار محروم جامعه فعالیت خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: فعالیت‌های سازمان در 3 محور اصلی در حال انجام است که شامل اردوهای جهادی، محرومیت‌زدایی، احداث و تکمیل پروژه‌های محرومیت‌زا، اقتصاد مقاومتی و اجرایی کردن مطالبات رهبر معظم انقلاب می باشد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قم با اشاره به عرصه اقتصاد مقاومتی و اهمیت ورود بسیج به این عرصه، گفت: از سال 1391 با شناسایی و کسب اطلاعات، قدم در این عرصه گذاشتیم و از 1392 به طور رسمی فعالیت های خود را آغاز کردیم.

وی اضافه کرد: بسیج محلات، بسیج فرهنگیان، بسیج دانش آموزی و بسیج دانشجویی از مجموعه هایی هستند که در اردوهای جهادی در قالب طرح های یک، سه، هفت و ده روزه شرکت کردند.

فرهادی با اشاره به اینکه 6 هزار و 578 نفر در اردوهای جهادی یک روزه سال 95فعالیت کردند، خاطرنشان شد: در اردوهای سه روزه سال 95 بسیج مهندسین، بسیج جهاد کشاورزی و بسیج دانش  آموزی به صورت تخصصی فعالیت کردند که در مجموع 840 نفر در آن حضور داشتند.

وی اضافه کرد: درمجموع 2 هزار و 338 نفر در طول اردوهای هفت‌روزه بسیج شرکت داشتند، همچنین در طول اردوهای ده‌روزه بسیج هزار و 368 نفر افتخار حضور داشتند که همه در قالب هدف اصلی سازمان فعالیت می کردند.

رئیس بسیج سازندگی با ابراز خرسندی از بیشتر شدن اقبال عمومی به طرح‌ها و اردوهای جهادی تأکید کرد: در سال 95 درمجموع بیش از 50 هزار نفر در قالب این اردوها شرکت کردند که نسبت آن در سال 94 در حدود 41 هزار نفر بود که پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای را نشان می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های امسال سازمان بسیج سازندگی، خاطرنشان شد: در نوروز 96 بیست‌وسه گروه جهادی در داخل و خارج از استان در قالب ده هزار نفر برای اجرا و تکمیل پروژه‌های محرومیت‌زدایی فعالیت می کردند.

فرهادی در ادامه افزود: محور فعالیت‌های عمرانی بسیج در زمینه‌های احداث  و تکمیل پروژه‌های انتقال خط آب، کتابخانه، خانه بهداشت، خانه عالم، مدرسه، مسجد و دیگر پروژه‌های عام‌المنفعه است.

وی عنوان داشت: از سال 91 تا 95 تعداد 407 پروژه عمرانی را بسیج سازندگی احداث و تکمیل کرده است که در نوروز 96 تعداد 86 پروژه را بسیج شروع و به اتمام رسانده است.

رئیس بسیج سازندگی در ادامه با اشاره به محورهای فعالیت بسیج سازندگی در عرصه اقتصاد مقاومتی، گفت: بسیج سازندگی در عرصه امنیت غذایی، پرورش ماهی، مرغ بومی، بوقلمون ، پرورش زنبورعسل، صنایع‌دستی، ایجاد و احداث گلخانه و دیگر فعالیت‌ها به صورت جدی فعالیت می کند.

وی ادامه داد: از سال92 با اعتباری بالغ‌ بر 22 و نیم میلیارد تومان 1417 کارگاه را در استان احداث کرده‌ایم همچنین در سال 95 با اعتباری بالغ‌بر 5 میلیارد تومان 415 کارگاه در استان راه‌اندازی شد که میانگین اعتبار برای راه‌اندازی هر کارگاه در حدود 13 میلیون تومان بوده است.

فرهادی  بابیان قطبی‌سازی  استان در زمینه‌های اقتصادی  و صنایع در کشور افزود:در دو زمینه لبنیات و گوهر تراشی اقدامات خوبی صورت گرفته است و در تلاشیم استان را در این زمینه‌ها جز قطب‌های اصلی اقتصادی بکنیم.

ارسال نظرات