خبرهای داغ:
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان قم:

فتح خرمشهر باید به عنوان یک حماسه بزرگ تاریخی مدنظر قرار گیرد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: فتح خرمشهر باید به عنوان درس‌آموزی و عبرت‌آموزی از یک حماسه بزرگ تاریخی مدنظر قرار گیرد.
کد خبر: ۸۸۵۸۲۲۵
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰
فتح خرمشهر باید به عنوان یک حماسه بزرگ تاریخی مدنظر قرار گیرد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، احمد حسینی طی سخنانی در جلسه کمیته فرهنگی اجتماعی استان قم که در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد اظهار داشت: گرامیداشت فتح خرمشهر نباید فقط به صرف یک مراسم باشد بلکه باید به عنوان درس‌آموزی و عبرت‌آموزی از یک حماسه بزرگ تاریخی مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و هنری پیش‌بینی شده در زمینه گرامیداشت سی و پنجمین سالروز فتح خرمشهر افزود: ستاد بزرگداشت حماسه سوم خرداد با ریاست استاندار قم در 12 اردیبهشت تشکیل و به دنبال آن مصوبات و دستورالعمل‌های مربوطه به دستگاه های استان ارسال گردید.

دبیر شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم ادامه داد: بدلیل قرار گرفتن سالروز فتح خرمشهر بین انتخابات و ماه مبارک رمضان، برنامه‌های هفته مقاومت و پیروزی طی چهار روز برگزار می‌شود که روزشمار آن نیز اعلام شده است.

وی تصریح کرد: ضرورت دارد در اجرای برنامه‌های این مناسبت بزرگ و حماسی، سازمان‌ها و دستگاه‌های در کنار هم قرار بگیرند تا ضمن صرفه‌جویی در هزینه‌ها، هم‌افزایی و اثرگذاری بیشتری را نیز شاهد باشیم.

حسینی خاطرنشان ساخت: همانطوری که قبلا اشاره شد، سازمان‌های استان ستادی را به این منظور تشکیل دهند تا برنامه‌هایی همچون تجلیل از ایثارگران حماسه سوم خرداد و غبارروبی مزار شهدا و دیگر مراسم مربوطه با شکوه خاصی انجام شود.

وی «به صدا در آوردن زنگ مقاومت» را دیگر برنامه شاخص روز سوم خرداد برشمرد و تاکید کرد: شایسته است علاوه بر صدا و سیما، دیگر دستگاه‌ها و مراکز علمی پژوهشی هم به این امر مبادرت بورزند تا خاطره نیک چنین روزی در ذهن‌ها زنده شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم اضافه کرد: سازمان‌های خدمات‌رسان نیز به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که همزمان با اعیاد نیمه شعبان، موضوع فتح خرمشهر نیز به خوبی برای مردم به یادگار بماند.

حسینی در ادامه به اجرای سه برنامه کشوری در قم اشاره و براز کرد: هفدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس با دبیری استان قم همزمان با سالروز فتح خرمشهر در قم آغاز می‌شود و ضرورت دارد در زمینه انتخاب بهترین کتاب و مولف و کتابدار و ناشر و ... دفاع مقدس اقدامات لازم صورت پذیرد و نقش استان قم در این نمایشگاه و انتخاب کناب برتر مورد غفلت واقع نشود.

وی همچنین برگزاری کنگره ملی شعر دفاع مقدس و هفتمین دوره جایزه ادبی یوسف را نیز از دیگر برنامه‌های محوری حوزه دفاع مقدس در قم برشمرد.

در این جلسه، علاوه بر برنامه‌های سالروز فتح خرمشهر، مراسم جشن‌های نیمه شعبان و مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در 14 و 15 خرداد نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار