خبرهای داغ:
نماینده کاشان دکترساداتی‌نژاد در گفتگو با خبرگزاری بسیج:

مبنای سند 2030 غیردینی و امانیسم است/ سند تحول آموزش و پرورش محتوایی غنی دارد

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری گفت: سند 2030 براساس مبنای غیردینی و اومانیسم تدوین شده و هیچ انطباقی با فرهنگ توحیدی و پرورشی ما در کنار آموزش ندارد.
کد خبر: ۸۸۵۸۲۳۴
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶
"سیدجواد ساداتی‌نژاد" عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج درکاشان با بیان اینکه بند چهارم سند 2030 یونسکو یا سند توسعه پایدار مربوط به بحث آموزش و پرورش است، گفت: این سند در حوزه آموزش براساس مبنای غیردینی تدوین شده که نگرانی مقام معظم رهبری هم در این مورد است.

وی ادامه داد:‌ این سند با مبانی بومی و مذهبی ما سازگار نبوده و دارای مبنای غیردینی، سکولار و اومانیسم بوده و این امر مورد انتقاد ماست.

نماینده مردم کاشان تصریح کرد: زمانی که پایه یک سند امانیستی و سکولاری است طبیعتا جزئیات این سند هم بر همین اساس خواهد بود مانند مباحثی که برای آموزش کودکان با موضوعات خشونت و تربیت جنسی آنها مطرح می‌شود.

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه از نظر یک فرد غرب‌گرای امانیسم ترویج و آموزش قرآن برای کودکان و مدارس معنایی ندارد، افزود: تأکید این سند بر اساس اصل انسان محوری است و جابجایی اولویت‌ها نسبت به دیدگاه‌های مابا آنها وجود دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: آنها می‌خواهند انسان را به عنوان شهروند جهانی تربیت کنند آن هم شهروندی براساس معیارهای خود، از دید آنها شهروند جهانی نباید با آموزه‌های قرآن آموزش دیده باشد.

وی با تاکید براینکه این مسائل را می‌توان در جای جای این سند مشاهده کرد، افزود: براساس این سند گزارش سالانه باید به آنها اعلام شود تا بتوانند انتقادات و ایرادات خود را مطرح کرد تا مورد پذیرش مسئولان کشورمان شود.

ساداتی نژاد تأکید کرد: بر اساس مطالبه مقام معظم رهبری طی سال‌ها نهایتا آموزش و پرورش سند تحول این حوزه را تدوین کرد، حال افرادی که مسلمان بوده و ادعای داشتن تاریخی با این وسعت هستند چرا باید این امر را از دیگران مطالبه کنیم بلکه می‌توانستیم بخشی از سند تحول را در یونسکو مطرح کرده تا مورد استفاده دیگر کشورها هم قرار بگیرد.

نماینده مردم کاشان ادامه داد: ما مردمی با اعتماد به نفس کم هستیم که در کنار ادعای داشتن منشور کوروش، اجازه می‌دهیم آن‌ها چوب منشور شهروندی خود را به ما بزنند. سند تحول آموزش و پرورش دارای محتوایی بسیار قوی‌تر و غنی‌تر از اسناد دیگر است اما چرا کسی از آن حرفی نمی‌زند.
 
عضو کمیسیون آموز، تحقیقات و فناوری ادامه داد: حتی در اظهارات وزیر آ‌موزش و پرورش هم شاهدیم که خواهان بازنگری در سند تحول این وزارتخانه است در حالی که آن را هنوز اجرایی نکرده است، نوع برخورد ما با فرهنگ خودمان که اصیل، بومی و اسلامی نیاز به بازنگری دارد اما به سند یونسکو که می‌رسیم فکر می‌کنیم چیز دیگری‌ است! تازه هنوز مجلس و کمیسیون آ‌موزش هم با آن موافقت نکرده اند.

وی با بیان اینکه زمانی که خودمان دارای سندی با تمامی مفاهیم‌های بومی هستیم دیگر نیازی به انتقال سند یا فرهنگ دیگری نیست، اظهار داشت: می‌توان سند تحول آموزش و پرورش را اصلاح کرد اما اینکه آ‌ن را کنار بگذاریم و سندی خارج از کشور بیاوریم، درست نیست.
 
نماینده مردم کاشان تاکید کرد: فرهنگ ما براساس توحید است اما سند 2030 در همان تیتر خود اعلام می‌کند که محورشان انسان است، آن‌ها موضوع پرورش را در کنار آموزش ندارند اما در کشورمان از همان ابتدا و حتی در نظام گذشته آ‌موزشی، پرورش همواره در کنار آموزش قرار داشته است.
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار