تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد و بسیج حقوقدانان استان زنجان به‌منظور ارائه خدمات مشاوره و معاضدت حقوقی و مساعدت های پژوهشی و آموزشی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد با استفاده ازظرفیت بسیج حقوقدانان استان زنجان منعقد شد.
کد خبر: ۸۸۵۸۲۶۱
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه سالانه 10 درصد از مددجویان تحت پوشش این نهاد توانمند شده و از بدنه حمایتی کمیته امداد خارج می‌شوند، اظهار کرد: راهبرد اصلی کمیته امداد در دهه چهارم خدمت‌رسانی خود زمینه سازی برای خوداتکایی و توانمندسازی جامعه هدف است.

هدایت صفری با اشاره به اینکه در حال حاضر 22 هزار و 500 خانوار با جمعیت 39 هزار نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر این نهاد برخوردارهستند، افزود: این آمار شامل 13 هزار زن سرپرست خانوار، 17 هزار سالمند، 3 هزار و700 دانشجو و دانش‌آموز و 768 بیمار خاص صعب‌العلاج و سرطانی است.

صفری بابیان اینکه مهم‌ترین رویکرد این نهاد ارائه خدمات اثربخش به جامعه هدف با استفاده از ظرفیت‌های اقشارمختلف جامعه برای توانمندسازی مددجویان است، اضافه کرد: مشارکت اقشار مختلف در برنامه های محرومیت زدایی این نهاد موجب می شود خدمات موثری به جامعه هدف ارائه شود .

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان به ارائه خدمات مددکاری حقوقی به خانواده‌های تحت پوشش این نهاد به ‌عنوان یکی از راهکارهای توانمندسازی مددجویان اشاره کرد و افزود: استفاده از ظرفیت‌های مردمی در حوزه مددکاری حقوقی خانواده ها اثربخشی این خدمت را ارتقاء داده و به توانمندی جامعه هدف کمک می‌کند.

صفری در ادامه از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد و سازمان بسیج حقوقدانان استان زنجان خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد و بسیج حقوقدانان استان زنجان به ‌منظور ارائه خدمات مشاوره و معاضدت حقوقی و مساعدت های پژوهشی و آموزشی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد با استفاده ازظرفیت بسیج حقوقدانان استان زنجان منعقد شد.

وی هدف از انعقاد این تفاهم نامه را ارتقاء سطح آگاهی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد نسبت به مسائل حقوقی عنوان کرد و افزود: احیای حقوق محرومان ونیازمندان ازطریق ارائه خدمات مشاوره ای مورد نیاز مددجویان تحت پوشش کمیته امداد ، معاضدت حقوقی آنها وتوسعه فعالیتهای مردمی کمیته امداد از اهداف دیگرانعقاد این تفاهم نامه همکاری است.

ارسال نظرات