کد خبر: ۸۸۵۸۲۶۷
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداداستان زنجان بابیان اینکه مهمترین راهبرد این نهاد در خدمت رسانی به جامعه هدف توانمندسازی خانواده های تحت پوشش است، گفت: به همین منظور خدمات متعددی در بخش های مختلف و براساس نیاز جامعه هدف به آنها ارائه می شود.

هدایت صفری افزود: یکی از مهمترین خدماتی که درمسیر توانمندسازی مددجویان تحت پوشش تسهیل ایجاد میکند تامین مسکن مناسب برای خانواده های نیازمند در این بخش است .

وی بااشاره به اینکه داشتن مسکن مناسب یکی از دغدغه های مهم خانواده های تحت پوشش است، اظهار داشت: با تامین مسکن برای جامعه هدف و کم شدن دغدغه این خانواده ها در این بخش ، سایرفعالیتها در حوزه توانمندسازی مددجویان اثربخش تر خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با تاکید براینکه بخش اعظمی از اعتبارات این نهاد برای تامین مسکن مددجویان تحت پوشش هزینه می شود ، گفت : با نیازسنجی انجام شده در سطح خانواده های تحت پوشش خدمات در بخش مسکن وبراساس نیاز به آنها ارائه می شود .

صفری در ادامه از احداث و خرید 152 واحد مسکن برای مددجویان تحت پوشش این نهاد در سال گذشته در استان خبر داد و اظهار کرد : از این تعداد 52 واحد در مناطق روستایی احداث و 100 واحد نیز در مناطق شهری خریداری شده است .

وی میزان اعتبار هزینه شده برای احداث و خرید مسکن برای این تعداد مددجو در سال 95 را بیش از29میلیارد ريال اعلام کرد و افزود : مبلغ هفت میلیارد و 800 میلیون ریال از این مبلغ از محل کمکهای مردمی تامین شده است .

صفری همچنین اضافه کرد : مبلغ هفت میلیارد و 800 میلیون ریال برای احداث مسکن برای مددجویان ساکن در مناطق روستایی و بیش از 21 میلیارد و 200 میلیون ریال برای خرید مسکن برای مددجویان ساکن در مناطق شهری هزینه شده است .

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه به ارائه دو هزار و543 مورد خدمات در بخش مسکن به سایر مددجویان تحت پوشش این نهاد اشاره کرد و افزود : این خدمات شامل احداث سرویس بهداشتی و حمام ، تعمیرات کلی و جزئی ، حصارکشی وگازکشی به منازل مددجویی بوده است .

صفری میزان اعتبار هزینه شده دراین بخش را بیش از 18میلیارد و 229میلیون ریال اعلام کرد و گفت :ازاین مبلغ هشت میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات داخلی کمیته امداد و 9 میلیارد و 729 میلیون ریال نیز از محل کمکهای مردمی تامین شده است .

وی با بیان اینکه در حال حاضر 3 هزار و 198 خانوار مددجوی زنجانی فاقد مسکن یا مسکن مناسب در استان هستند، اضافه کرد: برنامه ریزی شده است دریک بازه زمانی سه تا پنج ساله زمینه مسکن‌دار شدن این خانواده‌ها فراهم شود .

صفری با بیان اینکه خدمات این نهاد در این بخش با مشارکت مردم و گسترش حضور خیران به مددجویان تحت پوشش ارائه می شود گفت: با استفاده از ظرفیت‌های موجود درجامعه در تلاش هستیم خدمت مسکن در کمیته امداد مردمی شود .

وی خاطرنشان کرد: حضور خیران و نیکوکاران و موسسات خیریه فعال دراین بخش این امکان را فراهم خواهد کرد که خدمات قابل توجهی به خانواده های تحت پوشش در حوزه تامین مسکن مناسب برای آنها ارائه شود.

ارسال نظرات