خبرهای داغ:
مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه حضور مردم باید در پای صندوق‌های رأی دشمن‌شکن باشد، گفت: ممکن است کسی هیچ مذهبی نداشته باشد اما این شخص علاقه به امنیت در کشور، پیشرفت اقتصادی و آبادانی کشور دارد از همین رو باید حضور پرشور باید در انتخابات داشت.
کد خبر: ۸۸۵۸۲۶۹
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
حضور مردم در پای صندوق‌های رأی دشمن‌شکن باشد/کاندیداها صحنه انتخابات را تبدیل به صحنه عداوت نکنند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد بابیان اینکه آرامش غنیمت بزرگی است اظهار داشت: یکی از مشکلات مهم در دنیای امروز کمبود آرامش نسبت به گذشته است.

وی بابیان اینکه 70 درصد مردم به‌نوعی به افسردگی مبتلا هستند، افزود: مراکزی که برای مشاوره اخیراً تشکیل‌شده، همه دلیل بر کمبود آرامش است، یکی از عوامل سلب آرامش حرص بر دنیا است، در روایات داریم که مثل دنیا، مانند آب‌شور است که تشنگی انسان بیشتر می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان بابیان اینکه حرص و آز به هر دلیلی از انسان سلب آرامش می‌کند، افزود: عامل دوم کمبود آرامش، بی‌اعتمادی در جامعه است، زندگی ماشینی، آلودگی هوا، آلودگی صوتی و ترافیک‌های سنگین از جمله عوامل دیگر کمبود آرامش در جامعه و از عوامل مهم افسردگی هستند.

آیت‌الله مکارم شیرازی مهم‌ترین دلیل افسردگی را ضعف ایمان بیان کرد و گفت: خداوند در دل‌های انسان باایمان آرامش ایجاد می‌کند چراکه انسان باایمان خداوند را تکیه‌گاه خود می‌داند و صبر در مسائل در مشکلات مزید بر صبر او است و زمانی هم که مشکل پیدا کند تکیه‌بر خداوند می‌کند.

وی یکی دیگر از عوامل آرامش را میلاد ظهور منجی عالم بشریت بیان و خاطرنشان کرد: انسان منتظر دارای امید است، همین امید به ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) آرامش‌بخش است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم راه صحیح زندگی را داشتن ایمان به خداوند و ایمان به ظهور امام عصر(عج) بیان کرد و افزود: عده‌ای راه زندگی را گم‌کرده‌اند و این مسئله بحث دامنه‌داری است.

آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به کاندیداها گفت: صحنه انتخابات را تبدیل به صحنه عداوت نکنید، دشمن بذر عداوت را می‌پاشد تا کینه‌ها در سینه‌ها باقی بماند و نتوانیم مملکت را آباد کنیم، ازاین‌رو همه کاندیداها باید مراقب زبان خود باشند، هیچ عقلی اجازه نمی‌دهد که دوستی را تبدیل به عداوت کنیم، کاندیداها مسیر را اصلاح و مسیر ادب، دوستی و صمیمیت را طی کنند.

وی  با تأکید بر اینکه حضور مردم باید در پای صندوق‌های رأی دشمن‌شکن باشد، ادامه داد: ممکن است کسی هیچ مذهبی نداشته باشد، اما این شخص علاقه به امنیت در کشور، پیشرفت اقتصادی و آبادانی کشور دارد از همین رو باید حضور پرشور باید در انتخابات داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها