مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: علت تلف شدن ماهی در دریاچه نئور وقوع سیلاب و گل‌آلود شدن آب دریاچه و در تجمع گل و لای در آبشش ماهیان نتیجه است.
کد خبر: ۸۸۵۸۲۹۰
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از  تسنیم ، محمد خداپرست  در بازدید از دریاچه نئور اردبیل اظهار داشت: اخیرا و بعد از وقوع سیلاب شاهد تلف شدن 5 تا 6 هزار قطعه از ماهیان دریاچه نئور بودیم که ارزیابی‌های لازم در مورد علت مرگ این ماهیان با حضور کارشناسان مربوطه بررسی شده است.

وی با اشاره به نمونه‌برداری‌ها از آب دریاچه و ماهیان تلف‌شده در این مکان بیان کرد: این نمونه‌برداری‌ها برای آزمایشات و بررسی‌های بیشتر جمع‌آوری شده و پس از کالبدشکافی برخی از ماهیان تلف شده و پایش‌ها از منطقه دریاچه نئور و آب این دریاچه بیماری خاصی در آب دریاچه و نیز ماهیان تلف شده مشاهده نشد.

خداپرست علت تلف شدن ماهی در دریاچه نئور را وقوع سیلاب و گل‌آلود شدن آب دریاچه دانست و گفت: با وقوع سیلاب در منطقه و گل و لای جمع شده در ورودی سد و افزایش کدورت آب در سطح، می‌توان علت تلفات را تجمع گل و لای در آبشش ماهیان عنوان کرد که سبب این میزان تلفات در این دریاچه شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از پاکسازی آب دریاچه نئور خبر داد و افزود: برای خارج کردن ماهیان تلف‌شده و پاکسازی دریاچه در حال حاضر اقدامات لازم در حال انجا بوده تا از آسیب‌های بیشتر به ماهیان و آبزیان در این دریاچه جلوگیری شده و زمینه صیانت از آنها را فراهم آوریم.

وی تصریح کرد: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در حیات وحش و آبزیان در سطح استان بررسی‌ها و آزمایشات لازم توسط کارشناسان مربوطه انجاممی‌شود تا با شناسایی علت این موارد در زمینه پیشگیری از آن اقدامات لازم را انجام داده و از تلف شدن گونه‌های مختلف جانوری در استان جلوگیری کنیم.
ارسال نظرات