جمعی از علمای اهل سنت سیستان وبلوچستان با اشاره به اینکه کارشکنی برخی مسئولان مانع پیشرفت در عرصه های اقتصادی مقاومتی شده است، عنوان کردند: اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات کشور است که جلوگیری از واردات بی رویه عاملی در جهت محقق شدن این مهم است
کد خبر: ۸۸۵۸۳۲۸
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سیستان وبلوچستان ، با نگاهی به روند نامگذاری سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری به خصوص در دو سال گذشته می‌توان به اهمیت موضوع اقتصاد و اقتصاد مقاومتی پی برد.
به مناسبت هفته بسیج سازندگی در تماسی که پایگاه خبرنگار ما  با جمعی از علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان داشت، با اشاره به اینکه کارشکنی برخی مسئولان مانع پیشرفت در عرصه های اقتصادی مقاومتی شده است، عنوان کردند: اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات کشور است که جلوگیری از واردات بی رویه عاملی در جهت محقق شدن این مهم است.
 عمل به فرامین رهبری زمینه اشتغالزایی را برای جوانان فراهم می کند
در این رابطه امام جمعه اهل سنت خاش در گفت وگو با خبرنگار بسیج با اشاره به نامگذاری شعار سال توسط رهبر انقلاب مبنی بر " اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال " اظهار داشت: سالهاست رهبر انقلاب بر این واژه تاکید داشته و راه حل مبارزه با توطئه های دشمن را در محقق کردن اقتصاد مقاومتی عنوان کردند.
مولوی حسین بر با بیان اینکه مردم باید از افراط و تفریط پرهیز و مسائل اقتصادی را به درستی مدیریت کنند، گفت: عمل به فرامین رهبری و محقق شدن اقتصاد مقاومتی زمینه اشتغالزایی را برای جوانان فراهم کرده و باعث رهایی از وابستگی به بیگانگان می شود لذا تحقق این مهم با روی آوردن به کارهای زودبازده میسر خواهد شد.
 دشمنان نظام و انقلاب از هر ترفندی برای نفوذ در کشور استفاده می کنند
وی با بیان اینکه دشمنان نظام و انقلاب از هر ترفندی برای نفوذ در کشور استفاده می کنند، افزود: دولتمردان باید تلاش کنند با ایجاد اشتغالزایی، رونق تولیدی کارخانجات و طرح های عمرانی گره های اقتصادی کشور را باز و با جلوگیری از ورود کالاهای مشابه در کشور از تولیدکنندگان داخلی حمایت کنند.
وی ادامه داد: دولت باید در مرغوبیت کالاهای ایرانی  تلاش و همگان را تشویق به استفاده از آن کند تا از این طریق علاوه بر کاهش فشار اقتصادی مانع بیرون رفت ارز از کشور شود.
مولوی حسین بر با اشاره به نقش موثر علما در تحقق اقتصاد مقاومتی بیان کرد: در این راستا باید با تبلیغات گسترده زمینه آگاهی و اطلاع رسانی مردم را افزایش داد تا شاهد شکوفایی اقتصادی و رسیدن به خودکفایی در کشور باشیم.
 دولت از ظرفیت بسیج و سپاه در جهت محقق کردن شعار سال کمک گیرد
امام جمعه اهل سنت شهرستان میرجاوه نیز اقتصاد مقاومتی را تنها راه نجات کشور دانست و ادامه داد: امروز در سیستان وبلوچستان شاهد تعطیلی برخی واحدهای تولیدی و افزایش آمار بیکاری هستیم در این زمینه مسئولین و دولتمردان باید پای کارآمده و در رونق دوباره کارخانجات تلاش کنند زیرا تولید و اشتغال نباید در شعار دادن محقق شود بلکه باید بدان عمل کرد.
مولوی ریگیان پور با بیان اینکه سپاه و قرارگاه قدس در این خطه از کشور گام های موثری در زمینه های عمرانی، امنیت، اشتغالزایی و اقتصادی برداشته اند، گفت: دولت باید از ظرفیت بسیج و سپاه در جهت محقق کردن شعار سال کمک و از آنها الگو بگیرد.
 
اقتصاد مقاومتی رکن اصلی پیشرفت کشور در مباحث اقتصادی است
وی با اشاره به جمعیت 51 هزار نفری شهرستان میرجاوه و نبود کارخانجات برای اشتغال جوانان در این خطه از کشور اظهار داشت: دولتمردان باید به سخنان رهبر انقلاب عمل کرده تا کشور از مشکلات رهایی یابد.
وی ادامه داد: بیانات رهبر انقلاب باعث پیروزی و سربلندی ملت و کشور است.
 ریگیان پور با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی رکن اصلی پیشرفت کشور در مباحث اقتصادی است، افزود: باید به افزایش تولیدات را مدنظر قرار داد و برای رسیدن به خودکفایی با کاهش واردات مشابه مقابله کرد.
 کارشکنی برخی مسئولان مانع پیشرفت عرصه اقتصادی مقاومتی شد
مدیر انجمن اهل قلم و مدرس و محقق حوزه علمیه شهرستان چابهار در این خصوص گفت: تاکید رهبر انقلاب بر این موضوع نشان از آگاهی، هوشیاری، بصیرت و بیداری ایشان دارد که مسائل پیرامون را به طور دقیق رصد کرده و به آن اهمیت می دهند.
مولوی درتکیده هدف رهبر انقلاب از معرفی شعار سال را  روی آوردن به تولید و ایجاد اشتغالزایی دانست و افزود: به علت کارشکنی بعضی مسئولان در زمینه اقتصاد مقاومتی شاهد پیشرفت چندانی در کشور نیستیم.
 دولتمردان از واردات بی رویه جلوگیری کنند
وی با بیان اینکه اشتغال با تولید حاصل می شود، ادامه داد: مسئولین بجای حمایت از تولیدات به واردات بی رویه روی آورده فارق از اینکه واردات ضربه مهلکی به اقتصاد کشور وارد کرده است.
درتکیده با بیان اینکه دولتمردان باید از ورود کالاهای مشابه خودداری کنند، افزود: نباید در امر تولیدات داخلی کارشکنی صورت پذیرد زیرا این اقدام باعث ضربه به تولید، اشتغال و اقتصاد داخلی می شود همانگونه که امروز شاهد تعطیلی روزافزون کارخانجات و خروج پول از کشور هستیم..
مدیر انجمن اهل قلم و مدرس و محقق حوزه علمیه شهرستان چابهار در ادامه با اشاره به نقش کلیدی علما در جامعه اسلامی خاطر نشان کرد: علما و ائمه جماعت باید با تحریم کردن کالاهای خارجی رونق را به تولیدات داخلی برگردانند.
ارسال نظرات