مسئولین محترم؛ چرا دانشگاه را تبدیل به باشگاه سیاسی کرده اید. مردم حق دارند که بدانند در این دانشگاه چه می گذرد، آنقدر جسارت داشته باشید که عزتمندانه در برابر فشارهای بیرون از دانشگاه سر فرود نیاورید.
کد خبر: ۸۸۵۸۴۷۵
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ به نقل از دیار آفتاب؛ آقای رئیس دانشگاه به چه قیمت...!؟

باز هم شاهد تبدیل دانشگاه مادر استان به حیات خلوت احزاب و جریان های سیاسی بودیم...

در این میان مسئولین دانشگاه اراک ظاهراً دغدغه های بسیار مهمتری دارند. گویا طوفان هوا و هوس امیال سیاسی این مسئولین برخی قوانین و هنجار های حاکم بر نظام آموزشی را درنوردیده است چرا که صحبت های یکی از اعضای هیئت نظارت اثبات می کند که دانشگاه نتوانسته است به واسطه این نوع نگاه استقلال خود را حفظ کند.

 این روزها چقدر راحت کسانی که به جرم تبلیغ علیه نظام محکوم شده اند، اجازه ورود به حریم دانشگاه را پیدا کرده اند.

مسئولین دانشگاه اراک...! شما را چه شده است که عرصه را برای عناصر تبلیغی علیه نظام باز کردید؟

94 درصد دانشجویان از وضع موجود ناراضی اند

همین چند ماه پیش و در جریان تجمع دانشجویی در اعتراض به مشکلات دانشجویان بود که طی یک نظرسنجی تنها 6درصد از دانشجویان در خصوص  قوانین و شرایط حاکم بر دانشگاه اعلام رضایت کردند و 94 درصد دانشجویان از اوضاع موجود در دانشگاه انتقاد داشتند.

آقایان؛ حضور طیف های مختلف سیاسی در دانشگاه مورد تعرض هیچ شخص حقیقی و حقوقی نیست اما ای کاش اینقدر که برای تحصیل رضایت یک طیف خاص از جان و دل و حتی فدا کردن قانون مایه گذاشتید، بخشی از آن را هم برای دانشجویان خرج می کردید.

دانشجویان دیگر باید با چه زبانی به شما بفهمانند که اولویتشان چیست؟ اگر دغدغه ای مهمتر از دانشگاه و دانشجو دارید خواهشاً این پست را رها کنید و با فراغ بال و خارج از فضای مقدس دانشگاه به اقدامات سیاسی  خود دست بزنید. چرا اینقدر قانون را راحت نادیده می گیرید و آن را زیر پا می گذارید.

چرا دانشگاه را تبدیل به باشگاه سیاسی کرده اید. مردم حق دارند که بدانند در این دانشگاه چه می گذرد، شما بر اساس کدام قانون در انتخابات گذشته مجلس، اجازه دادید دانشگاه به باشگاه تبلیغاتی تبدیل شود؟ نمی بینید زنگ سبز فتنه را؟  نشنیده اید مواضع رهبری در مورد فتنه گران را ؟ یادتان هست دعوت از فتنه گری چون جعفر توفیقی را ؟ آیا با این قانون شکنان همراه هستید ؟ یا آنقدر جنم و جسارت این را ندارید که عزتمندانه در برابر فشارهای بیرون از دانشگاه سر فرود نیاورید؟

مسئولین دانشگاه اراک؛ لاجرم این سبو خواهد شکست و این پیمانه خواهد ریخت، لکن قدری تامل کنید حساب آینده خود را نیز مورد مداقه قرار دهید. نکند خدای ناکرده در فردایی که موعد حسابرسی عملکردتان باشد سرافکنده و مغموم، انگشت حسرت به دهان بگزید که چرا دنیا و آخرت خودتان را به ثمن بخس و در راستای مطامع یک جریان ورشکسته سیاسی از دست دادید.

برگزاری برنامه ای تبلیغاتی با مجوز صوری

دیروز در دانشگاه اراک برنامه ای برگزار شد که هیات نظارت، بدون حضور اعضا مجوز آن را صادر کرده است و همین خود دلیلی شد بر آنکه حجت الاسلام ایمانی مقدم، مسئول نهاد رهبری دانشگاه اراک بر علیه این اقدام، واکنش تندی داشته باشد.

حجت الاسلام ایمانی مقدم، مسئول نهاد رهبری دانشگاه اراک در گفت و گو با خبرگزاری دانشجو، در واکنش به برنامه امروز این دانشگاه که هیات نظارت بدون حضور اعضا، مجوز آن را صادر کرده است، گفت: ما انتظار داریم جامعه قانوگرا باشد و معلم قانوگرایی هم دانشگاه است؛ چرا که دانشگاه باید یک نهاد مستقل باشد و نباید تحت تاثیر جریان ها و احزاب ها قرا گیرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه باید معلم و راهبر احزاب باشد نه جاده صاف کن آن، افزود: بنده به عنوان یکی از اعضای هیات نظارت اصلا از برگزاری چنین جلسه ای اطلاع نداشتم و می گویند که به شما پیامک دادیم؛ در حالی که بنده از پیامک هیچ اطلاعی ندارم.

اعمال فشار به دبیر انجمن اسلامی برای برگزاری برنامه تبلیغاتی غیرقانونی

مسئول نهاد رهبری دانشگاه اراک گفت: بهتر است هیات نظارت روال خاص خودش را داشته باشد تا استقلال دانشگاه حفظ شود؛ اما جالب آنجاست که حتی خود دبیر انجمن اسلامی دانشجویان نیز از این جریان اظهار نارضایتی می کند و در تماسی که با بنده داشته می گوید که به خاطر فشار دانشگاه مجبور به برگزاری این برنامه شده است.

حجت الاسلام ایمانی مقدم تصریح کرد: من تعجب می کنم  درحالی که خود دبیر باید در خواست کننده برگزاری مراسم باشد، می گوید من تحت فشار هستم و بنده را مجبور کردند؛ بنابراین این چه جلسه ای و با چه عنوانی بوده که برگزار شده،ما انتظار داریم که دانشگاه قانون گراتر باشد و در بحث های انتخاباتی هیجان ها باعث نشود که اعتدال تحت شعاع قرار گیرد؛ اما متاسفانه این دانشگاه تبدیل به حیات خلوت احزاب و جریان ها شده است.

بیانیه تشکل های دانشجویی
نفوذ عناصر سیاسی در بدنه ی دانشجویی و رواج بازی های سیاسی در دانشگاه

در همین رابطه  دو تشکل انجمن اسلامی مستقل دانشجویان و بسیج دانشجویی در قالب بیانیه ای مشترک نسبت به عدم تمکین به قانون هیات نظارت دانشگاه و این وضع پیش آمده به شدت موضع گیری کردند ؛ متن این بیانیه به شرح ذیل است:

در ابتدای این بیانیه آمده است: دانشگاه اراک به عنوان یکی از مطرح ترین و قدیمی ترین دانشگاه های استان مرکزی همواره شاهد حوادث و رویدادهای گوناگونی بوده است که شاید مهم ترین آن ها جریان های دوران اصلاحات و فتنه 88 می باشد که توسط گروه هایی که آلت دست جریان های سیاسی شده بوند هدایت می شد . اگرچه راه به جایی نبردند ولی تلاش می کردند که دانشگاه را به آن سمت و سویی که هدف دشمنان است، راهبری کنند. جالب این است که این غرض ورزی ها و حمایت ها توسط برخی از مسئولین دانشگاه هم مشهود است. مسئولینی که در دانشگاه مجری قانون اند، برای دانشجویانی که ولی نعمتان شان هستند.

در ادامه ی این بیانیه آورده شده است: حافظه تاریخی ما نشان می دهدکه شاهد بی قانونی هایی از این مسئولین در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز بودیم. بجای اینکه دانشگاه فضایی برای بیان آراء مختلف باشد اما آن را به محلی برای برگزاری میتینگ های سیاسی در حمایت از یک جریان خاص تبدیل کرده بودند. در همین راستا، امروز در دانشگاه اراک شاهد برگزاری برنامه ای بدون مجوز هستیم. این در حالی است که دبیر شورای نظارت دانشگاه اراک اذعان کرد که جلسه را بدون حضور دو تن از اعضا برگزار کرده و مجوز صادر نموده است.

در این بیانیه تاکید شده است: در همین راستا بسیج دانشجویی دانشگاه اراک و انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اراک به عنوان پرچمداران جنبش دانشجویی و تشکلی که آن را به فراگیر بودنش در سطح دانشگاه می شناسند همواره در راستای ایجاد فضای آزاد فکری برای دانشجویان صداقت خود را نشان داده است و برگزاری تریبون های آزاد ، کرسی های آزاد اندیشی ، مناظرات و... صحت این ادعا را نشان می دهد . بنابراین بسیج دانشجویی از ایجاد چند صدایی در فضای آزاد فکری و تضارب آرا حمایت کرده و از آن استقبال می کند و این حرکت را به فال نیک می گیرد .

در ادامه ی بیانیه ی این دو تشکل دانشجویی آمده است: نفوذ عناصر سیاسی در بدنه ی دانشجویی  یکی از مهم ترین دلایل استحاله ی جریان دانشجویی است که در آن برخی افراد با سیاسی کاری های خود (که مصداق واقعی آن تبدیل کردن دانشگاه به پیاده نظام احزاب و  مهیا کردن میدان برای تاخت و تاز سیاست بازان است) بر این استحاله دامن می زنند . بنابراین هر تشکلی باید ورود به بازی های سیاسی را در رأس  خطوط قرمز خود قرار دهد .

در این بیانیه ضمن تاکید بر جلوگیری از حضور و یا نفوذ افراد وابسته در تصمیم گیری های دانشگاه، آمده است: در گذشته همگان شاهد بودند که افراد تندرو به بهانه ی این که اقداماتی انجام می دهند که به ظاهر نشان از شجاعت دارد! ، در رأس تصمیم گیری ها قرار می گرفتند و هر آنچه که دلشان می خواست انجام می دادند بدون آن که مصلحت دانشگاه را دریابند . در این راستا می توان به نفوذ مستقیم استانداری و دولتی ها در فعالیت های سیاسی دانشگاه از جمله مراسم دیروز اشاره کرد.

در انتهای این بیانیه آمده است : بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اراک در راستای ایجاد فضای تضارب آرا همواره تلاش داشته و به افراد با سلایق گوناگون در برنامه های خود بسیار بها داده است؛ به همین دلیل نه فقط از این تشکل بلکه از هر فرد و گروهی که بخواهد در راستای ایجاد شور و نشاط سازنده سیاسی در بین دانشجویان(که در نهایت، رشد بینش سیاسی جامعه را در پی خواهد داشت) اقدام کند، حمایت  می کند و در راه این حمایت از هیچ کمکی مضایقه نخواهد کرد . البته آن طرف قضیه هم وجود دارد چنانچه  هر مسئولی  بخواهد با انجام بازی های سیاسی خود در جهت تخریب  آرمان های دانشجویان  و اهداف انقلاب اسلامی حرکتی را انجام دهد و با این کار در مسیر علمی کشور خللی وارد کند ،  باید بداند که طبق سخن صریح مقام معظم رهبری فتنه88 خط قرمز است با اقدامات و انتقادات دانشجویان پیرو خط امام و رهبری  مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات