استاندار لرستان گفت: 220هزار میلیارد ریال تفاهم‌نامه اقتصادی در همایش اقتصادی اخیر در استان لرستان امضاشده که انتظار می‌رود با کمک مسئولان 20 درصد از آن جذب شود.
کد خبر: ۸۸۵۸۴۸۶
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۳



به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، هوشنگ بازوند امروز در مراسم تجلیل از جانبازان شاغل در استانداری و فرمانداری‌های تابعه استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار داشت: از ابتدای سال 92 تاکنون در راستای اشتغال در استان لرستان به‌صورت ویژه تلاش شده اما نباید توقع داشت که در طول این سه سال مشکل بیکاری ریشه‌کن شود.

وی افزود: لرستان 15 سال رتبه یک بیکاری کشور را داشته و این موضوع مسئله‌ای نیست که همگان توقع دارند دولت تدبیر و امید آن را برطرف کند.

استاندار لرستان با بیان اینکه باید در سال 96، 60 هزار میلیارد ریال سرمایه در استان جذب شود عنوان کرد: 220هزار میلیارد ریال تفاهم‌نامه اقتصادی در همایش اقتصادی اخیر در استان لرستان امضاشده که انتظار می‌رود با کمک مسئولان 20 درصد از آن جذب شود.

وی بابیان اینکه استان لرستان یکی از ثروتمندترین استان‌های کشور است ولی مشخص نیست به چه دلیل سرمایه‌گذاری در این استان صورت نمی‌گیرد تصریح کرد: توسعه توسط دولت‌ها صورت نمی‌گیرد بلکه توسط مردم جامعه امکان‌پذیر است و باید مردم نیز در راستای توسعه نقش داشته باشند.

بازوند با اشاره به اینکه در حال حاضر 25 نفر خانم در هلند آموزش‌های لازم را راستای سیستم گلخانه‌ای فرامی‌گیرند بیان کرد: برای ایجاد هر شغل در استان نیازمند دو هزار و 580 میلیون ریال سرمایه‌گذاری هستیم که در غیر این صورت به دپوی جوانان بیکار در استان لرستان افزوده می‌شود.

وی احیای واحدهای تولیدی را زمینه‌ساز ایجاد اشتغال در استان دانست و خاطرنشان کرد: با احیاء واحدهای تولیدی و صنایع بزرگ در استان مشکل بیکاری را می‌توان در این استان برطرف کرد.

استاندار لرستان گفت: باید لیست فرزندان بیکار ایثارگران استان لرستان تهیه شود تا در صورت نیاز بتوان آنان در بحث اشتغال در اولویت قرار داد.

انتهای پیام/ش

ارسال نظرات