رئیس مرکز آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا و دارو:

426 آفت‌کش در آزمایشگاه‌های کشور کنترل و اندازه‌گیری می‌شود

رئیس مرکز آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا و دارو گفت: در حال حاضر به‌صورت هم‌زمان 426 آفت‌کش در آزمایشگاه‌های کشور کنترل و اندازه‌گیری می‌شود.
کد خبر: ۸۸۵۸۵۰۶
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، بهرام دارایی امروز در سیزدهمین گردهمایی مدیران آزمایشگاه‌های غذا و دارو سراسر کشور اظهار داشت: طرح ملی توسعه و انتقال فناوری روش‌های شناسایی آلاینده‌ها و تقلبات در مواد غذایی که از چهار سال پیش در کشور آغاز شد تأثیر بسزایی را در پیشبرد برنامه‌های کنترل سلامت غذایی به همراه داشت و هزینه این نابسامانی‌ها در کشورهای مختلف رو به افزایش و نیازمند کنترل بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه تضمین کیفیت محصولات داخلی به افزایش صادرات این محصولات کمک می‌کند، افزود: تجهیزات و نیروی انسانی متخصص، مطالعات و بررسی و پایش آلاینده‌ها در مواد غذایی برای مدیریت ریسک غذا در کشور اهمیت ویژه‌ای دارد.

رئیس مرکز آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا و دارو با اشاره به اینکه کنترل و پایش مواد غذایی وارداتی و صادراتی را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های نظارتی سازمان غذا و دارو و در این راستا ما ۸۰ آلاینده عمده را برای پایش و کنترل در مواد غذایی اولویت‌بندی کرده‌ایم، بیان کرد: در حال حاضر به‌صورت هم‌زمان 426 آفت‌کش در آزمایشگاه‌های کشور کنترل و اندازه‌گیری می‌شود.

انتهای پیام/ش

ارسال نظرات