سفر رئیسی کاندیدای ریاست جمهوری به مازندران، ضرورت عدم سیاسی‌ کاری استاندار در بحث انتخابات، کشیدن سرک در برجام، نگاه دولت به خارج، رسیدن اصناف به مرز ورشکستگی، تبدیل زمین‌خواری به کوه‌خواری، وجود داشتن احساس گرانی و رکود در کشور و ... از مهم‌ترین موارد مطرح شده در نشست انتخابات ریاست جمهوری در دفتر فارس مازندران بود.
کد خبر: ۸۸۵۸۵۰۹
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۲
 به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، برنامه مناظره انتخابات ریاست جمهوری با دعوت از مسؤولان ستاد انتخابات چهار کاندیدای ریاست جمهوری از 6 کاندیدای حاضر در صحنه رقابت که در استان نماینده و مسؤول ستاد تبلیغات در استان دارند، به صورت تلفنی و نامه رسمی دعوت به عمل آمد و براساس دعوت‌نامه‌های ارسالی قرار بود، از ستاد آقای قالیباف امین یاوری به عنوان رئیس ستاد انتخابات قالیباف در استان، محسن نریمان از ستاد آقای روحانی به عنوان رئیس ستاد انتخابات، حجت‌الاسلام سیدمحمود نبویان به عنوان رئیس ستاد رئیسی در استان و محمدعلی مینایی‌فر رئیس ستاد انتخابات آقامیرسلیم در این جلسه حضور داشته باشند.

دو کاندیدای دیگر انتخابات ریاست جمهوری در استان هنوز ستادی راه‌اندازی نکردند تا از آنها نیز در شرایط برابر از تریبون خبرگزاری فارس در استان به بیان نظرات کاندیدای مورد نظر خود و برنامه‌های آنها در استان ارائه دهند.

شرکت در برنامه دیگری در غرب استان مازندران و حضور نداشتن در استان و شرکت در جلسات در تهران پاسخ‌ها و اظهاراتی بود که از سوی نمایندگان روسای ستاد انتخابات قالیباف و روحانی در استان اعلام شد و همچنین حضور نماینده دیگری به غیر از روسای ستاد انتخابات کاندیداها از دیگر موارد پیشنهادی بود که چون این جلسه در سطح روسای ستاد انتخابات ریاست تدوین شده بود در نشست امروز از پذیرش فرد جایگزین معذوریت داشت.

حجت‌الاسلام سیدمحمود نبویان با حضور در دفتر خبرگزاری فارس مازندران در ویژه برنامه مناظره رؤسای ستادهای انتخاباتی ریاست جمهوری در مازندران که با عدم حضور محسن نریمان و امین یاوری روسای ستاد انتخاباتی روحانی و قالیباف به صورت نشست خبری پیگیری شد، با انتقاد از عدم حضور دو رئیس ستاد انتخاباتی اظهار کرد: خوشحال می‌شدیم که سایر اعضا هم حضور پیدا می‌کردند اما از ستاد روحانی افراد برای دومین‌بار است در مناظره‌ها حضور پیدا نمی‌کنند.

وی که به عنوان رئیس ستاد انتخابات رئیسی در مناظره‌ای که نشست خبری شده بود، با اسناد و مدارکی که به همراه داشت و در صحبت‌ها و سوالات مطرح شده بیشتر سعی می‌کرد از روی کتاب‌ها و نسخه‌ای از برجام سخن بگوید درباره وضعیت بیکاری و رکود در کشور می‌گوید: 60 درصد صنایع کوچک ما خوابیده است و این مقدار بیکاری در خانه‌ها می‌رود و می‌توانیم به وضوح مشاهده کنیم.

نبویان درباره برنامه‌های رئیسی در حوزه اقتصادی گفت: در سطح کشور برنامه‌های گوناگونی داریم و در مازندران هم مواردی وجود دارد که در این دولت نقدینگی کارخانه‌هایی که خوابیده است، یکی از موارد جدی برای حل مشکل، افزایش نقدینگی به بستر صنعت و حذف واردات غیرضروری است و اگر قرار است کشاورزی را رونق دهیم باید ببینم چقدر تولید داریم.

رئیس ستاد انتخابات رئیسی درباره وضعیت خسارت‌های وارده به کشاورزان مازندرانی و رصد این موضوع نیز تصریح کرد: خسارتی که در برف اخیر به باغداران وارد شد، اگرچه بلای طبیعی بود اما بهتر می‌توانستیم عمل کنیم و جبران خسارت برای باغداران داشته باشیم.

 وی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما ناهمگونی بوده و آمایش سرزمین برای ما بسیار مهم است که باید ساماندهی شده و باید اقداماتی برای حفظ انواع تولیداتی که داریم انجام دهیم، ادامه داد: در کشور مشکل برنامه نداریم بلکه مشکل اجرا داریم، اضافه کرد: باید دیوار بین اختلاس‌گران و مردم زده شود و وزیری که نزدیک به هزار میلیارد تومان سرمایه دارد آیا از راه حلال بود است؟ اظهار این مسئله دختر مظلوم وزیر آموزش و پرورش که بیکار بوده و اقدام به واردات تولید پوشاک کرده است، درست است؟.

نبویان  با اشاره به اینکه افرادی که طرفدار  دیوارکشی و اعدام بودند از دوستان شما بودند و در  24 تیرماه سال 59 جمله روحانی این است برای عبرت، گفت: اعدام‌ها در محل نماز جمعه  و دانشگاه باشد.

دولت پاسخی برای عملکرد چهار ساله ندارد

رئیس ستاد انتخابات رئیسی در مازندران با اشاره به اینکه دولت پاسخی برای عملکرد چهارساله ندارد و دست‌اندازی3 هزار میلیاردی خاوری از صندوق فرهنگیان به 8 هزار میلیارد تومان رسید، تصریح کرد: اختلافات طبقاتی توزیع غیرعادلانه ثروت کشور، دسترسی غیرعادلانه اطلاعات مربوط به کشور و مشکل بیکاری از مسائلی است که اختلاف طبقاتی ایجاد می‌کند.

نبویان با تاکید بر اینکه وام ازدواج را پرداخت نمی‌کنند و می‌گویند برای پرداخت آن پولی نداریم در حالی که از بانک مرکزی برای قرض‌‌الحسنه آمار گرفتیم و متوجه شدیم 100 هزار میلیارد تومان در بانک‌ها پول است، گفت: به وضعیت بانک‌ها باید رسیدگی شود و تسهیلات نابرابر به مردم می‌دهد باید بررسی شود و در گام بعدی باید به بحث صادرات و واردات توجه کنیم.

رئیس ستاد انتخابات رئیسی در مازندران در پاسخ به این سوال که فضای ناسالم از سوی ستاد روحانی در فضای مجازی زیاد است و شما چه برنامه‌ای در این زمینه دارید، گفت: به‌جای رقیب هراسی و بداخلاقی که شاهد آن هستیم باید به مشکلات مردم رسیدگی کنیم.

وی با اشاره به اینکه دولت روحانی دولت خسته، عصبانی و پرهزینه است که این‌ها از ویژگی‌های این دولت است و هزینه‌هایشان سرسام‌آور است، افزود: هزینه‌های جاری کشور کمتر از 100 هزار میلیارد تومان بوده است که اکنون هزینه جاری بالاتر از 200 هزار میلیارد تومان رسیده است؛ مگر ما چند درصد افزایش حقوق داشتیم؟

سفرهای استانی دولت روحانی بسیار پرهزینه است و یک سوم وقتی که برای مردم می‌گذارند در اکثر حوزه‌های توانایی ندارند به‌ویژه در حوزه سیاست خارجی ناکارآمدی جدی دارند و تنها به مردم پرخاشگری می‌کنند و این نشان‌دهنده این است این دولت دستش خالی است و یا ترس داشته است و به دروغ ذهن مردم را متوجه خود کنند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور مجری قانون است، اظهار کرد: مشکل ما قانون‌گریزی است و مردم باید بدانند درآمد برخی از وزرا چقدر است، وزیری که درآمدش یک‌هزار میلیارد تومان است آیا از راه حلال است؟.

نبویان  با اشاره به اینکه رئیس جمهور باید وزرایی را بر سر کار بیاورد که پیر و خسته نباشد و مشکلات جامعه زیاد است و مردم مسؤولان پاکدست، دلسوز و کارشناس می‌خواهند، افزود: برجام خسارت محض است و همه چیز دادیم و هیچ چیز از تعهدات آمریکا عملیاتی نشده است.

وی با بیان اینکه سندی داریم که برجام خسارت محض بود، گفت: کسی یک سرک ابتدایی به این سند بکشد متوجه می‌شود فرد و غنی‌سازی ممنوع است.

رئیس ستاد انتخاباتی رئیسی در مازندران با اشاره به اینکه رئیسی به تخصص اهمیت بالایی می‌دهد و از هر جناحی باشد باید متخصص باشد، گفت: ملاک رئیسی کارت ملی بود و افراد را بر اساس معیار و ارزش انتخاب می‌کنیم.

وی درباره ادعای پوپولیست بودن رقبا از سوی دولت، خاطر نشان کرد: پوپولیست‌ترین مورد دولت خودش است، اگر اینها بیاید امنیتی می‌شود، ربیعی، صالحی‌امیری کجا بودند؟امنیتی‌ترین دولت را تشکیل دادید، داد فائزه را در آوردید، دیوار کشیدن پوپولیستی نیست، این شعارها زیبنده خودتان نیست؟.

نبویان در ارتباط با خسارت برجام، گفت: برجامی است که امضاء ترجمه، سید عباس عراقچی است را اگر، کسی یک سرک ابتدایی بکشد، فردو غنی‌سازی آن ممنوع است، حتی دانش غنی‌سازی نباید داشته باشیم، سانترفیوژ را هم کاهش دادند و جالب این است که جای انبار را آمریکا تعیین کردند.

وی خاطر نشان کرد: در برجام آمریکا به آنها اجازه نداد که جای انبار را تعیین کنند، این با عزت ما سازگاری دارد؟ به دستور آمریکا همه سانترفیوژهای بالای یک باید درصد جمع شود، ما برای تولید برق انرژی هسته‌ای می‌خواستیم که الان نمی‎توانیم، 20 درصد را برای راکتور تهران می‎خواستیم، رفته پی‌کار خودش و همه را نابود کردن، گفتن شما نابود کنید ما پنج کلیو پنج کیلو به شما می‌دهیم.
نبویان یادآور شد: مسؤول سایت نظنز چرا باید در آب و فاضلاب کار کند، تحرم‌ها برداشته نشد، نظارت‌ها آنلاین شد، از بین رفتن عزت کشور نتیجه برجام بوده است.

رئیس ستاد انتخابات رئیسی در مازندران خطاب به استاندار در پاسخ به سوالی اینکه از شواهد و قرائن برمی‌آید که انتخابات در روستاها در حال مهندسی شدن است و در روستاها ابلاغ شده به دهیاران درباره عدم ارائه خدمات در صورت رای ندادن به دولت فعلی گفت: استاندار نباید کاری کند انتخابات جناحی صورت گیرد بلکه  امانت‌دارترین افراد را در صندوق‌ها استفاده کنید و مردم را تهدید نکنید و به دهیاران پول ندهید که برای نماینده منتخب شما تبلیغات کنند.

وی با طرح این سوال که چرا باید بنرهای آقای رئیسی باید پایین کشیده شود اگر این‌طور است بنر روحانی هم باید پایین کشیده شود، افزود: آقای استاندار شما باید امین مردم باشید و بررسی کنید.

نبویان در پاسخ به سؤالی درباره اینکه چه نمره‌ایی به دولت فعلی و دولت سابق می‌دهید، گفت: به هشت سال دولت احمدی‌نژاد 80 درصد نمره مثبت می‌دهم و به دولت روحانی برعکس 20 درصد نمره مثبت می‌دهم.

محمدعلی مینایی‌فر رئیس ستاد انتخاباتی آقامیرسلیم پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در مناظره‌ای که در دفتر خبرگزاری فارس در مازندران برگزار شد که به دلیل عدم حضور امین یاوری رئیس ستاد انتخابات قالیباف و محسن نریمان رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در قالب نشست خبری و پرسش و پاسخ پیگیری شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف دولت توجه به معیشت مردم است.

وی با اشاره به اینکه مردم انتظار دارند که دولت نسبت به مسائل اقتصادی توجه ویژه داشته باشد،دولت از روز اول همه برنامه‌های خویش را معطوف به ارتباط با کشورهای خارجی کرد، اظهار کرد: نگاه به خارج یکی از مشکلات جدی بود که دولت ایجاد کرد و اگر عملکرد دولت را مورد دقت قرار دهیم، دولت به اقتصاد و معیشت توجه نکرد و قرار بود براساس برجام حل کنند.

رئیس ستاد انتخابات آقامیرسلیم در مازندران با بیان اینکه دولت  به دنبال سرمایه‌گذاری آمریکایی در کشور بود، گفت: نه تنها زمینه سرمایه‌گذاری فراهم نشد بلکه تحریم‌ها برعلیه کشور بیشتر شده است.

 وی با اشاره اینکه امکان ایجاد اشتغال نیست، اضافه کرد: تسهیلات بانکی در غالب 18 درصد پرداخت می‌شود ولی به صورت عملیاتی مردم سود بیش از 26 درصد پرداخت می‌کنند، تصریح کرد: دریافت مالیات یکی از معضلات جدی است، فردی که سال گذشته مالیات پرداخت می‌کرد بدون بررسی از وضعیت واحد تولیدی مطالبه دریافت مالیات دارند و تولیدکنندگان و اصناف امروز به مرز ورشکستگی رسیدند، امروز تولیدکننده در کشور مجازات اقتصادی می‌شود.

رئیس حزب موتلفه مازندران با اعلام اینکه قرار بود بخشی از درآمد یارانه‌ها در اختیار تولید قرار گیرد که انجام نشد، در دولت آقامیرسلیم توجه به واحدهای ورشکسته در دستور کار است، ادامه داد: تولید دانش محور در کشور وجود ندارد،خارجی‌ها فقط به دنبال بازار در کشور بود، ما باید در داخل خودمان پژوهش را رشد بدهیم، آقامیرسلیم یکی از فرهیختگان دانش موتوری هستند، امروز در کارخانه واحدی وجود دارد که موتور دیزلی تولید می‌کند.

رئیس ستاد انتخابات آقامیرسلیم در مازندران با اشاره به اینکه فردی باید انتخاب شود که آشنا به تولید و صنعت باشد، در ارتباط با کشاورزی در استان واحدهای که زمینه توسعه کشاورزی را فراهم کند، مورد توجه قرار گیرد،گفت: شهرهای کشاورزی در مازندران باید توسعه پیدا کند، در اینجا بتوانیم تولیدات کشاورزی را به مسائل  صنعتی تبدیل کنیم.

رئیس حزب موتلفه استان در ارتباط با موضوع رفع زباله در استان مازندران، اظهار کرد: محیط زیست یکی از مواردی است که باید به صورت ویژه به آن توجه شود و حفظ جنگل، زمین مرغوب، دریا و کوه‌های که منابع طبیعی و معدن حفظ شود، این همه منابع با حفظ منابع زیستی مورد بهره گیری قرار می‌گیرد.

مینایی‌فر اضافه کرد: یکی از ضعف‌های جدی بحث زمین‌خواری به کوه‌خواری تبدیل شد، مانع ویلاسازی نمی‌شویم، در این بخش باید حساب شده عمل کنیم، اگر بنا است سرمایه‌ای خارج از استان وارد شود باید متناسب با نیاز استان باشد.

وی با بیان اینکه دقت نظر در حفظ محیط زیست باید مورد توجه قرار گیرد، در بیشتر موارد با فشار به اقشار روستایی کاخ‌سازی و برج‌سازی در استان رواج پیدا کرد، یادآور شد: نگاه غیرکارشناسی و اقتصادی به ظرفیت‌های منابع طبیعی در استان وجود دارد.

رئیس ستاد انتخابات آقامیرسلیم در مازندران در ارتباط با آمارسازی دولت، گفت: جناب آقامیرسلیم به این موضوع پاسخ داد، اگر دو درصد رشد اقتصادی باشد، نباید وضع بیکاری و رکود به این شکل باشد.

رئیس حزب موتلفه مازندران با اعلام اینکه در حال حاضر مردم احساس گرانی و رکود می‌کنند و دولت‌مردان به این موضوع افتخار می‌کنند، تصریح کرد: روحانی زمانی که وارد کاخ ریاست جمهوری شد، 16 میلیارد تومان برای تغییر دکوراسیون سونا و جکوزی هزینه کرد.

مینایی‌فر با اشاره به اینکه وقتی وزیر به صورت میلیاردی سرمایه دارند و خودشان کاسب باشند، زمینه اختلاف طبقاتی را فراهم می‎کند، اضافه کرد: علت اختلاف طبقاتی عدم واگذاری امور به مردم است، کارخانه آلومینیوم در اختیار چه کسانی قرار گرفت، از جمله مطالبی زیادی در اطراف خودمان داریم، این مسئله اختلاف افتاد و باعث ایجاد فاصله طبقاتی می‎شود.

 رئیس ستاد انتخابات آقامیرسلیم در مازندران گفت: ما به افراد امین احتیاج داریم، برخی از مخترعان حاضر نیستند طرح‌های خودشان را به ثبت کنند، ممکن است که خود دولت در این حوزه ورود پیدا کند.

رئیس ستاد انتخابات آقامیرسلیم در مازندران در ارتباط با بحث پوپولیست بودن که این روزها توسط کاندیدا دولت علیه کاندیدای رقیب مطرح می‌شود، افزود: مردم ما تحت شعار خاصی در صحنه قرار نمی‌گیرند، مطرح کنندگان این موضوع به مردم توهین می‌کند، اگر دولت جوابگو نیست، به اتهام پوپولیست بودن خطاب می‌کند و ما تجربه دموکراسی را در پیش گرفتیم، مردم هر روز آشنا با شعارها و شخصیت‌ها و درست‌تر انتخاب می‌کنند.

وی در ادامه با اعلام اینکه مدیران اجرایی حزب موتلفه در سطح استان را شناسایی شدند، افزود: بعد از فردای انتخابات ریاست جمهوری، جناب آقامیرسلیم برنامه دارد، باید زمینه‌سازی کنیم که یک کاندیدا با یک پشتوانه تشکیلاتی و مردمی حضور پیدا کند، اگر روحانی برود کسی پاسخگو نیست، خاطر نشان کرد: در بخش حل مشکلات کشاروزی، جنگل و دریا برنامه‌ریزی کردیم و موانع توسعه مورد بررسی قرار گرفت.

مینایی‌فر در پاسخ به سؤوالی در ارتباط نمره‌ای که عملکرد روحانی و احمدی نژاد می‌دهید، بیان کرد: دولت روحانی به شعارهای پایند نبود، حل مشکل را در برجام می‌دانست و نمره 15  درصدی به عملکرد دولت می‌دهم اما 50 درصد عملکرد دولت احمدی‌نژاد را قبول دارم.

رئیس حزب موتلفه مازندران در ارتباط با بحث ترویج موسیقی و کنسرت، افزود: اسلام بیشتر از همه ادیان نشاط دارد، نشاط اسلامی در جامعه باید تقویت شود.

وی در بحث پایانی خویش، افزود: دولت در پایان دوره خویش باید پاسخگو باشد، اینکه نمی‌دانم، نشد، برای مردم قابل قبول نیست.

مینابی‌فر تاکید کرد: در حال حاضر بحث اجرای اقتصاد مقاومتی بسیار مهم است، مسائل اقتصادی اجرا شدنی است، شعار نیست، امکان نجات کشور وجود دارد، این مردم شیرینی طعم حاکمیت اسلام را باید بدانند، همانطور که در حوزه نظامی افتخار کسب کنیم، در حل مشکلات مردم هم برنامه مدونی داشته باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها