وجود یک هزار و 480 بیمار خاص در استان

هزار و 480 بیمار خاص در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
کد خبر: ۸۸۵۸۵۵۲
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۲
کارشناس مسول پیوند و بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی از وجود یک هزار و 480 بیمار خاص در استان خبر داد و گفت: بر اساس دستور العمل وزارت بهداشت 5 بیماری تالاسمی، هموفیلی، دیالیز ، پیوند کلیه و ام اس بیماری های خاص محسوب شده و در این زمینه یک هزار و 480 بیمار در استان کهگیلویه و بویراحمد و جود دارد.
ساسان عباسی به خدمات رسانی این بیماران در استان اشاره کرد و افزود: خدمات دارویی و درمانی این بیماران یا به صورت کاملا رایگان و یا بالای 90 درصد پوشش بیمه ای در استان ارائه می شود که هزینه های تزریق خون و داروی بیماران دیالیز و تالاسمی به صورت کاملا رایگان است.
وی گفت: هزینه های ویزیت در درمانگاه های دولتی، خدمات بستری در بیمارستان های دولتی و فرانشیز داروهای تولید داخل بیماران ام اس که در سال گذشته 5 میلیارد و 500 میلیون ریال شده به صورت رایگان به این بیماران ارائه می شود.
کارشناس مسئول پیوند و بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی استان احداث مرکز تخصصی خدمات درمانی به این بیماران را ضروری خواند و گفت: احداث مرکز تخصصی خدمات درمانی، کلینیکی و پاراکلینیکی در استان نیازمند کمک خیران در استان است که با ساخت این مرکز کمک بزرگی به بیماران خاص می شود.
عباسی افزود: بیشترین آمار بیماران خاص در استان را خانم ها تشکیل می دهند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار