مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان از پرداخت حقوق مستمری‌بگیران در هرمزگان با افزایش 12.5 خبر داد.
کد خبر: ۸۸۵۸۵۵۵
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان،به نقل از روابط عمومی تامین اجتماعی استان هرمزگان، سید فاضل حیدری بلوکی با اشاره به موادی از قانون تأمین اجتماعی مبنی بر افزایش مستمری متناسب با افزایش هزینه‌های زندگی و نرخ تورم، اظهار داشت: براساس مصوبه هیات وزیران و در راستای اجرای مواد 96 و 111 قانون تأمین اجتماعی، میزان حقوق مستمری‌بگیران در سال جدید، با لحاظ افزایش 12.5 درصدی برای حقوق و مزایای جانبی (کمک هزینه عائله‌مندی، اولاد، کمک هزینه مسکن، هزینه کمک به معیشت و کمک هزینه همسرمتکفل فرزند) تعیین شده است.
 
 

وی حداقل مستمری قابل پرداخت در سال 96 را 11 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: افرادی که تا پایان سال 95 در ردیف مستمری بگیران قرار گرفته اند، از مزایای این طرح برخوردار می‌شوند.

 
 

حیدری بلوکی خاطرنشان کرد: در صورتی که پس از افزایش حقوق، رقم مستمری کمتر از 11میلیون ریال باشد، مجموع دریافتی تا مبلغ 10میلیون و 500هزار ریال تحت عنوان تفاوت افزایش سال 96 و مابه التفاوت رقم مذکور تا 11میلیون ریال تحت عنوان مصوبه افزایش سال 96 محاسبه می‌شود.

 
 

به گفته مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان، افزایش حقوق ها از اردیبهشت ماه جاری پرداخت می‌شود و ما به ‌التفاوت فروردین ماه نیز در ماه خرداد واریز خواهد شد.

 
 

وی در ادامه با اشاره به جزییات افزایش حقوق مستمری‌بگیران، به تشریح مزایای جانبی آن پرداخت و گفت: 5 هزار ریال حق سنوات مازاد 20 سال، 393 هزار و727 ریال حق عائله، 79 هزار و 515 ریال حق اولاد، 196 هزار و 863 ریال حق عائله متکفل فرزند، 185 هزار ریال حق مسکن و 430 هزار ریال کمک معیشت مستمری‌بگیران ازجمله مزایای جانبی است که برای سال 96 تعیین شده است. 


ارسال نظرات