خبرهای داغ:

برگزاری آیین تجلیل از جوانان برتر شهرستان شاهرود

به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، آیین تجلیل از 25 جوان برتر شهرستان شاهرود، در تالار پورسینای دانشگاه علوم پزشکی شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۵۸۶۳۹
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، آیین تجلیل از 25 جوان برتر شهرستان شاهرود، در تالار پورسینای دانشگاه علوم پزشکی شاهرود برگزار شد.

در این مراسم سیدمحمدرضا هاشمی فرماندار شاهرود در سخنانی با گرامیداشت اعیاد شعبانیه و میلاد امام عصر(عج) اظهار کرد: میانگین پایین سنی جمعیت جوان شهرستان شاهرود نشان می دهد که باید رویکردی برای ایجاد شادابی و نشاط بیشتر در این منطقه دنبال کرد.

وی با اشاره به انتخابات 29 اردیبهشت، یادآورشد: برگزاری انتخابات همواره سبب ایجاد شور و نشاط در بین مردم و به ویژه جوانان می شود.

هاشمی تاکید کرد: چهار هزار نیرو در شهرستان شاهرود زمینه را برای حضورجوانان این شهرستان فراهم می کنند تا بار دیگر با حضور حداکثری خود در پای صندوق های رای حماسه بیافرینند.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه از مجموع بیش از 40 تشکل مردم نهاد استان، 13 مورد در شاهرود فعالیت می کنند، افزود: از این تعداد، 10 تشکل در دولت تدبیر و امید آغاز به کار کرده اند.

هاشمی با اشاره به افزایش بیش از 170 درصدی اعتبارات ورزش و جوانان شهرستان شاهرود در دولت یازدهم، بیان کرد: اعتبار حوزه ورزش در شاهرود از یک میلیارد و 500 میلیون ریال در سال 92، به بیش از پنج میلیارد و 500 میلیون ریال در سال 95 رسیده است.

وی در پاسخ به درخواست جوانان شاهرودی برای راه اندازی خانه جوانان در این شهر، تاکید کرد: در سال جاری ساختمانی برای ایجاد خانه جوانان در اختیار مردم قرار داده شده و اعتباری نیز برای تجهیز آن در نظر گرفته می شود.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان در این مراسم، با اشاره به بارزترین ویژگی های حضرت علی اکبر(ع)، گفت: همان گونه که ایشان در تمام کارها پیشتاز بودند به گونه ای که نخستین شهید کربلا نام گرفتند، جوانان ایرانی نیز از آغاز انقلاب اسلامی تاکنون در همه صحنه ها حضوری فعال داشته اند.

مصطفی مرادی افزود: در عرصه های گوناگون همچون دفاع مقدس، فناوری هسته ای و یا از جان گذشتگی مدافعان حرم پیشتازی جوانان ایرانی ثابت شده است.

نماینده تشکل های مردم نهاد شهرستان شاهرود به بیان مشکلات سمن ها پرداخت.

حسین عامریان نبود حمایت مالی در برگزاری برنامه ها، نبود سازمان دهی مناسب برای هم سو کردن فعالیت های سازمان های مدم نهاد و نیاز به توجه بیشتر مسوولان را از مهم ترین چالش های پیش روی این تشکل ها خواند.

در پایان این آیین، 25 جوان برتر شاهرودی در حوزه های طلبه جوان، قرآن و جوان، جوان و ادبیات، جوان و موسیقی، جوان و رسانه، جوان و هنرهای جوان بخش فیلم، جوان و هنرهای تجسمی، کشاورز و روستایی جوان، جوان و علم و فناوری، جوان با توانایی‌های خاص، سرباز جوان، جوان و کارآفرینی، فعالیت‌های اجتماعی، گردشگری و صنایع‌دستی تجلیل شدند.

حدود 45 هزار تن از جمعیت بیش از 200 هزار نفری شهرستان شاهرود را جوانان زیر 30 سال تشکیل می دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار