نمایشگاه دستاوردهای اقتصاد مقاومتی و پژوهشکده راهبردی اقتصاد مقاومتی شهید علی یزدانی سیستان و بلوچستان امروزدر ناحیه بسیج دانشجویی سپاه سلمان استان در زاهدان افتتاح شد
کد خبر: ۸۸۵۸۶۹۴
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸

رئیس پژوهشکده راهبردی اقتصاد مقاومتی شهید علی یزدانی سیستان و بلوچستان در حاشیه این نمایشگاه به خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان سیستان وبلوچستان  گفت: بیش از 150 محصول تولیدی در حوزه دام و طیور، کشاورزی، فناوری، صنعت، معدن و تجارت و آموزش مجموعه های کارآفرینی سطح استان در این نمایشگاه سه روزه ارائه شده است.
محمدابراهیم قارزی افزود: از 6 استان کشور مهمانان ویژه ای در این نمایشگاه داریم تا نمونه کارها را ببینند و ارتباطات اقتصادی بیشتر برقرار شود.
وی اظهار داشت: محصولات مرکز آموزش، تحقیقات و فناوری گل نرگس، کارآفرینی بختیاری و سعادت سیستان و بلوچستان به صورت ویژه در کنار دیگر محصولات در بیش از 21 غرفه در این نمایشگاه ارائه شده است.
وی گفت: در این پژوهشکده در حوزه طیور بر روی نژادهای مختلف بلدرچین، کبک، قرقاول، مرغ بومی و شترمرغ کار می کنیم و تا کنون به نتایج علمی بسیار خوبی رسیدیم که کدام یک از این پرندگان از لحاظ باردهی تخم و گوشت بهتر هستند.
رئیس پژوهشکده راهبردی اقتصاد مقاومتی شهید علی یزدانی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین بر روی بومی سازی خوراک دام و تولید محصولات ارگانیک نیز کار کرده ایم.
به گزارش بسیج سیستان و بلوچستان با 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت و 19 شهرستان و 187 هزار و 502کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود که بنا به گفته علی اوسط هاشمی استاندار این استان افزون بر 51 درصد جمعیت استان در روستاها و بقیه در شهرها سکونت دارند.

ارسال نظرات