شهردار تبریز در دیدار خود با جمعی از نمايندگان رسانه‌های كشورهای اسلامی مطرح کرد؛

«تبریز 2018» نقطه‌ عطف گردشگری ایران و بستر مودت کشورهای اسلامی است

شهردار تبریز با اشاره پیشینه فرهنگی تبریز و نقش تعین‌کننده این شهر در تحولات تاریخی کشور، گفت: با برخورداری از این پیشینه و با مدریت یکپارچه و مصمم، افق «تبریز 2018» ترسیم شده است.
کد خبر: ۸۸۵۸۷۱۶
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز،  صادق نجفی در دیدار با جمعی از نمايندگان رسانه‌هاي كشورهای اسلامی، اظهار داشت: تبریز از دیرباز به واسطه استقرار در مسیر جاده ابریشم و ارتباط با دروازه‌های تمدنی اروپا، پیشتاز دستاوردهای صنعتی و علمی ایران بوده است؛ این شهر، در عین حال، در پشتیبانی از ارزش‌های اعتقادی و اخلاقی نیز پیش‌رو بوده است.

وی جایگاه اقتصادی شهر تبریز را یادآور شد و با بیان این‌که بازار تاریخی تبریز به عنوان یکی از کانون‌های بزرگ و مهم اقتصاد منطقه از دیرباز مطرح بوده است، ادامه داد: این نقش اقتصادی، تا به امروز تداوم داشته و طی آن، امروز شاهدیم که 10 درصد صادرات غیرنفتی کشور ایران از طریق استان آذربایجان‌شرقی و با محوریت تبریز صورت می گیرد.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: کهن‌شهر تبریز در مجموع سه حکومت ایلخانی، ترکمانان و صفوی، 185 سال پایتخت ایران بوده که در قیاس با سایر دوره‌های پایتختی شهرهای کشور، بی‌نظیر است؛ بعلاوه این شهر در دوره قاجار، تربیت دولتمردان حاکمیت را عهده‌دار بوده‌است. تمام این شاخص‌ها از جایگاه تعیین‌کننده تبریز در تاریخ سیاسی و اجتماعی کشور حکایت دارد.

دکتر نجفی ادامه داد: با این پشتوانه غنی و با برخورداری از مدیریت یکپارچه مصمم و حمایت‌هایی که در سطح ملی و دولتی، تدارک دیده شده است، مصمم هستیم که «تبریز 2018» را به نقطه‌ عطف تحولات گردشگری ایران و همچنین فرصت ارزشمندی برای تقویت مودت و صمیمت ملت‌های مسلمان تبدیل کنیم.

شهردار تبریز نقش جشنواره خلاقیت و هنرهای اسلامی را در همین راستا مورد توجه قرار داد و افزود: زبان هنر و خلاقیت، موثرترین روش برای اشتراک مفاهیم انسانی است؛ این روش، وقتی پشتوانه دینی و اسلامی داشته باشد، بدیهی است که تاثیر مضاعف‌تری نیز خواهد داشت.

وی با اشاره به دیپلماسی شهری تبریز یادآور شد: تبریز با شهرهای کربلای معلی، باکو، استانبول، غزه، ارزروم، قازان، خجند، گنجه و ماگیلف، تفاهم‌نامه خواهرخواندگی منعقد کرده و بعلاوه، با شهرهای ووهان چین و ترابوزان ترکیه نیز پیمان دوستی و همکاری دارد.

دکتر نجفی با بیان این که روزانه 3/5 میلیون تردد در تبریز روی می‌دهد، اظهار داشت: با در نظر داشتن همین امر، شهرداری تبریز در سال‌های اخیر، با تزریق 5 هزار میلیارد تومان، پروژه‌های عظیم عمرانی و ترافیکی در جای‌جای شهر اجرا کرده و بعلاوه با اختصاص 1500 میلیارد تومان به پروژه قطار شهری تبریز، متروی تبریز را در نقطه اثرگذار مرکز شهر محقق ساخته است.

شهردار تبریز پروژه‌های مقبره‌الشعرا و مرکز همایش‌های بین‌المللی تبریز را از دیگر تمهیدات شهرداری تبریز در خصوص تقویت زیرساخت‌های میزبانی تبریز 2018 خواهند.

وی با بیان این‌که کلان‌شهر تبریز، در افق 1404 کشور، قطب، هولدینگ و نقطه ثقل غرب کشور خواهد بود، گفت: بر همین اساس، پروژه‌های مهمی از قبیل آزادراه تبریز بازرگان، راه‌آهن قزوین، فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی و منطقه اقتصادی سهلان، با مشارکت بخش‌های خصوص، از سوی مدیریت استان در دست اجرا است.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها