خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام زارعي مطرح كرد

تأكيد بر رشد علمي و عقلي در دوران ظهور

يكي از پژوهشگران مهدوي گفت:‌ رشد تکامل علمی و عقلی از موارد تربیتی است که در دوران ظهور بر آن تأکید می شود.
کد خبر: ۸۸۵۸۸۲۲
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
تأكيد بر رشد علمي و عقلي در دوران ظهور
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام زارعی صبح امروز در کمیسیون تخصصی دکترین مهدویت که در سالن رسول اعظم (ص) برگزار شد، گفت: رسالت اولیای الهی تربیت مردم برای رسیدن به سعادت است و در این راستا به برطرف کردن موانع و ایجاد سبک رفتاری می‌پرداختند. اصلاح شرایط، نقش الگویی و سبک رفتاری حضرت ولیعصر(عج) سه بُعد تربیتی امام به شمار می‌آید.

وی افزود: سیره تربیتی امام زمان به معنای رفتار و روش ایشان است که زمینه رشد و تعالی انسان را فراهم کند. اقدامات انحرافی با برخورد شدید، دعوت و احتجاج برای غیر معاندان و برکناری و عزل از سوی امام زمان مواجه می‌شود.

این محقق حوزوی تصریح کرد: امام مهدی(ع) همه بدعت‌ها را از بین می‌برد و سنت‌ها را برپا می‌کند. بسیاری از احکام اسلامی که میان مسلمانان کمرنگ یا به فراموشی سپرده شده است از سوی امام احیا می‌شوند.

وی اظهار کرد: رشد تکامل علمی و عقلی از موارد تربیتی است که در دوران ظهور بر آن تأکید می‌شود. وقتی ایشان قیام می‌کند دست بر سر مردم می‌گذارد و عقل مردم به تکامل می‌رسد یعنی زمینه‌های رشد را فراهم کرده و مردم به کمال خواهند رسید.

حجت الاسلام زارعی ادامه داد: امام در اوج زهد قرار دارد و این مساله در جامعه‌ای که به شدت دنبال تشریفات است، از اهمیت زیادی برخوردار است. سبک رفتار ایشان با دیگران مبتنی بر عدالت و عزت و کرامت است و سبب جذب مردم می‌شود.

ارسال نظرات