به همت سازمان بسیج مهندسین کشاورزی کشور:

نخستین دوره تربیت مربی کشاورزی شهری برگزار شد

در این همایش بانوان بسیجی دانش آموخته رشته کشاورزی مبانی اجرایی کشاورزی شهری را فراگرفتند.
کد خبر: ۸۸۵۸۸۵۱
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱

به گزارش سرویس بسیج سازمان بسیج مهندسین کشاورزی خبرگزاری بسیج،  توسعه کشاورزی شهری از جمله اهدافی است که در راستای تامین امنیت غذایی، مورد توجه سازمان بسیج مهندسین کشاورزی قرار داد. پرداختن به این موضوع کمی پیش تر، با برگزاری میزگردی با عنوان "کشاورزی شهری فرصت‌ها و چالش ها" از سویسازمان بسیج مهندسین کشاورزی آغاز شد و با دعوت از صاحب نظران برجسته این حوزه ،مزایا و ظرفیت های اجرایی آن مورد بحث و کارشناسی قرار گرفت.

اکنون، این موضوع با برگزاری دوره های آموزشی ویژه فارغ التحصیلان این رشته و با هدف نهادینه سازی این سبک از کشاورزی در بین شهروندان دردستورکار این سازمان قرار دارد و با ارائه آموزش های کاربردی به دانش آموختگان این بخش دنبال می شود. در همین راستانخستین دوره "تربیت مربی کشاورزی شهری" با هدف تربیت نیروی کارآمد در زمینه توسعه کشاورزی شهری در20 و21 اردیبهشت ماه سال جاری در محل سازمان بسیج متخصصین و اقشار برگزار شد.

مهندس مریم رحیمی کارشناس ارشد کشاورزی اکولوژیک ،اولین سخنران این دوره آموزشی بود که پیرامون" نحوه آماده سازی بستر ‌مناسب کشت" و "روش تهیه کود از دور ریزهای خانگی آلی و غیرآلی"مطالبی ارائه داد. مهدیه السادات میرترابی مولف کتاب "کشاورزی شهری؛ توسعه و ترویج آن" مدرس دیگر این دوره آموزشی ،در خصوص اهمیت رویکرد عمومی به کشاورزی شهری به سخنرانی پرداخت و همگان را به ضرورت بهره گیری از ظرفیت شهرنشینی در تولید محصولات کشاورزی توجه داد.

این دوره دو روزه، با سخنرانی دکتر نوری و دکتر گلستانی از اساتید برجسته این حوزه ادامه یافت و در پایان مدرک معتبر به فراگیران اعطا شد.

ارسال نظرات