همزمان با نیمه شعبان سیستان و بلوچستان دیار وحدت مذاهب غرق در شادی و نور شد و دوستداران اهل بیت(ع) و مشتاقان ظهور حضرت صاحب الزمان (عج) جشن های میلاد منجی عالم بشریت با شور و سرور برگزار کردند
کد خبر: ۸۸۵۸۸۸۵
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سیستان و بلوچستان  عاشقان امامت و ولایت در استان ولایتمدار سیستان و بلوچستان از اوایل ماه شعبان با آذین بندی و چراغانی میادین، مساجد و خیابان ها اعیاد شعبانیه را جشن گرفتند و دستان نیاز را به آستان حق دراز کرده و عاجزانه تمنای ظهور یگانه منجی بشریت را دارند.
برپایی ایستگاههای صلواتی و توزیع شربت و شیرینی، جانمایی پوسترها و بنرهایی با مضمون شاد باش ولادت حضرت صاحب الزمان(عج)، چراغانی و تزئیین درختان و بلوارها و معابر و اجرای موسیقی محلی در برخی میدان های اصلی شهرها گوشه ای از عشق و ارادت مردم مومن و خداجوی این دیار به ساحت مقدس پیشوای منتظران بود.
همچنین برپایی برنامه های شاد و متنوع در شهرهای و روستاهای مختلف سیستان و بلوچستان، اجرای تواشیح و مولودی خوانی و سخنرانی با محوریت مهدویت از دیگر ویژه برنامه های میلاد باسعادت امام عصر(عج) بود.
مساجد مختلف و اماکن عمومی و خصوصی شهر زاهدان از روز گذشته، دیشب و امروز میزبان جمعیت زیادی از عاشقان ولایت و امامت است و منتظران حضرت قائم(عج) ضمن قرائت دعای فرج از خالق یکتا درخواست تعجیل در فرج منجی عالم بشریت را داشتند.
حضور جوانان و نوجوانان در مساجد و ایستگاههای صلواتی برپا شده در خیابانهای و مقابل مساجد چشمگیر و نشاط آور است.
برنامه های شاد و مفرح از سوی مردم به صورت خودجوش در میادین و تقاطع خیابانها همراه با ساز و دهل همچنان ادامه دارد.
بوستانها و میادین سرسبز شهر میزبان خانواده های زاهدانی هستند و در هر گوشه ای از پارکها و میادین بسیاری از خانواده ها با پهن کردن فرش و بساط چای و شیرینی به گفت و گو و شادی و سرور مشغولند و کودکان نیز سرگرم بازی و تفریح هستند.
آیین های ویژه نیمه شعبان در شهرستانها و بخش های مختلف از جمله زابل، زهک، هیرمند، نیمروز، هامون، خاش، سراوان، ایرانشهر، دلگان، میرجاوه، سرباز، کنارک و چابهار همچنان ادامه دارد.
ارسال نظرات